Piața auto din România a crescut în primele opt luni ale acestui an, din perspectiva mașinilor noi înmatriculate, în timp ce piața de mașini second-hand a continuat să scadă puternic, arată datele transmise vineri de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) și Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Astfel, deși înmatricularile de autoturisme noi în România au scăzut în august 2022 cu 22,26% față de august 2021, la un volum de 12.538 unități, per total, pe primele opt luni din 2022, înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 5,08%, la valoarea de 83.349 unități, în creștere de la 79.320 unități în perioada similară din 2021.
În ceea ce privește autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în august 2022 cifra de 28.048 unități, o scădere de 19,46% față de august 2021. Și pe primele opt luni din 2022 înmatriculările de autoturisme second-hand înmatriculate pentru prima oară în România au scăzut cu 20,96%, la valoarea de 213.413 unități, de la 270.016 unități în perioada similară din 2021.
Clasamentul pe marci autoturisme noi, ianuarie-august 2022:
DACIA = 24.148 unități
TOYOTA = 6.860 unități
HYUNDAI = 6.607 unități
FORD = 6.062 unități
SKODA = 5.508 unități
VOLKSWAGEN = 5.242 unități
RENAULT = 4.630 unități
PEUGEOT = 2.469 unități
MERCEDES = 2.322 unități
KIA = 1.982 unități.