Piaţa serviciilor de streaming din România va crește până la 43 de milioane de euro (Analiză PwC)

Netflix filme sursa foto: Pexels/ John-Mark Smith

Piaţa serviciilor de streaming din România a înregistrat, în 2020, cea mai mare creştere pe piaţa media şi de divertisment, de 27,16%, la 29 milioane euro, iar estimările arată un avans de peste 22% în 2021 şi 2022, până la un nivel de 43 milioane de euro, reiese dintr-o analiză citată de Agerpres și realizată de strategy+business, publicaţie a reţelei globale PwC.

Platformele de streaming (Netflix, Disney + sau Amazon Prime) au anunţat planuri de investiţii în valoare de 230 de miliarde de dolari în conţinut video în 2022, pentru a beneficia de creşterile estimate pentru aceste servicii în următorii ani, dar şi pentru a-şi păstra clienţii şi a atrage alţii noi, într-o piaţă tot mai concurenţială.

“Pentru sectorul streamingului, pandemia COVID-19 a reprezentat un şoc în ceea ce priveşte cererea, iar cifrele sunt uluitoare. Netflix, Amazon Prime Video şi Hulu şi-au văzut numărul de abonaţi crescând masiv, chiar şi platformele nou lansate, precum Disney+ şi HBO Max, au adunat zeci de milioane de clienţi noi în câteva luni. Astfel că, după un an 2020 de creştere explozivă, companiile de streaming video trebuie să adopte noi strategii pentru a crea valoare pentru abonaţi, creatori de conţinut şi investitori”, se menţionează în raport.

Un raport PwC Global Entertainment & Media Outlook 2021-2025 (GEMO) arată că, la nivel global, piaţa serviciilor de streaming video a crescut cu rate cuprinse între 12,4% şi 34,5% în ultimii cinci ani, până la 58,3 miliarde euro, în 2021, iar acest trend va continua. Astfel, până în anul 2025 se estimează o valoare de 81,3 miliarde de dolari a pieţei de profil.

În ceea ce priveşte situaţia fiecărei platforme de streaming, Netflix, liderul pieţei cu 222 de milioane de abonaţi la finalul anului 2021, a anunţat investiţii care depăşesc 17 miliarde de dolari pentru conţinut video în 2022, cu 25% peste nivelul din 2021. “Investiţiile vin în contextul în care organizaţia trebuie să înlocuiască sute de emisiuni şi filme care vor fi scoase din platformă”, notează analiştii.

De asemenea, Amazon Prime Video (175 de milioane de abonaţi), Disney+ (cu aproape 120 de milioane de abonaţi) şi Peacock, deţinută de NBC Universal (cu aproximativ 54 de milioane de abonaţi) au anunţat creşterea investiţiilor în acest an.

Conform analizei de specialitate, în România, streamingul video a consemnat un salt de 27,16%, în 2020, până la 29 milioane euro. Pentru 2021 şi 2022, estimările arată un avans de peste 22%, la un nivel de 43 milioane de euro.

sursa foto: Pexels/ John-Mark Smith

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *