Piaţa tabletelor a înregistrat un nou regres important în primul trimestru al anului, ceea ce o aduce la un nivel scăzut, care nu a mai fost înregistrat de peste trei ani, transmite News.ro, care citează o analiză de piață.
31,7 milioane de tablete au fost livrate în primul trimestru al acestui an, conform unei analize Canalys. Cifra reprezintă o scădere de 18 procente faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Este cel mai redus nivel pe care această piaţă l-a înregistrat din primul trimestru al lui 2020.
Dincolo de scăderea aşteptată pentru perioada care urmează sărbătorilor de iarnă, analiştii spun că aceasta a fost mai mare decât se aşteptau, chiar şi în actualul context economic. Tabletele se numără printre dispozitivele cărora oamenii le alocă o foarte mică prioritate la achiziţie în această perioadă.
Au scăzut toţi mari producători. Apple se menţine lider, după o scădere de 17%. Cu 12,35 de milioane de iPad-uri livrate, Apple are acum o cotă de piaţă de 38.9%.
Deşi a scăzut mai puţin, 14,4%, Samsung rămâne departe în urma Apple, cu o cotă de 21,2%, după ce a livrat 6,72 de milioane de tablete.
Amazon a scăzut cu aproape 30%, Lenovo cu 37%, iar Huawei, care a pierdut deja o mare parte din cotă anii trecuţi, mai scade cu încă 4,3%.
Piaţa tabletelor are un nou-vechi jucător în Google, care tocmai a prezentat Pixel Tablet. Google a renunţat să mai producă tablete în urmă cu câţiva ani, apoi s-a răzgândit şi a decis să revină pe această piaţă.