Planul de decarbonizare al României prevede să nu mai existe mașini pe benzină și motorină în 2050. Una din cinci va funcționa cu hidrogen

gas benzina motorina oil statie pompa pexels Foto: Pexels.com

Din parcul de autovehicule al României din 2050, 65% vor fi cele electrice, 20% pe hidrogen, 13%hibrid și 2% pe benzină. Nu vor mai exista mașini care să meargă cu motorină, conform Planului Național Integrat în Domeniul Energiei și Schimbărilor Climatice 2021-2030, Actualizarea decembrie 2023, publicat de Ministerul Energiei.

Obiectiv principal: Pondere crescută a autoturismelor alimentate cu combustibili alternativi

Descriere: Măsura răspundere nevoii majore de promovare și utilizare a mașinilor cu combustibili alternativi pentru a reduce emisiile de GES(gaze cu emisie de seră), a realiza un transport mai durabil și pentru a atinge obiectivele stabilite în Pactul Verde European, Agenda 2030 pentru Dezvoltare Durabilă și Acordul de la Paris. Ca urmare a dezvoltării infrastructurii de încărcare a autovehiculelor electrice, măsura estimează că, până în 2050, 65% din autoturismele din România vor fi electrice și 20% vor fi alimentate cu hidrogen, în timp ce restul parcului de autoturisme va fi împărțit între autoturisme de tip plug-in hibrid (13%) și alimentate pe benzină (2%)”, se arată în documentul citat.

Dacă nu vor mai exista mașini pe benzină și motorină înseamnă că nu vor mai exista nici benzinării. În schimb, vor apărea, conform Planului, stații de încărcare astfel:

  • 896 puncte de reîncărcare electrică de înaltă putere (cel puțin 50kW) pe rețeaua de autostrăzi, drumuri expres, drumuri naționale
  • 200 puncte de reîncărcare electrică de înaltă putere (cel puțin 50kW) pe rețeaua de drumuri din unitățile administrativ-teritoriale(UAT-uri)
  • 083 alte puncte de încărcare de înaltă putere și putere normală

Nu există estimări privind bugetul estimate al înlocuirii parcului auto din prezent și al benzinăriilor cu stații de încărcare electrice. Știm însă că Guvernul îl va implementa, prin Ministerul Tehnologiei și Informației, Fondul de Mediu, Ministerul Energiei și Ministerul Mediului.

Finanțarea acestui demers se va face de la bugetul de stat și din surse private.

Foto: Pexels.com

Comentarii

  1. Pe hidrogen ce se va face planuri de stat sau locale sunt spălări de banii. Tot westul a închis stațiile de hidrogen.. sunt cele mai periculoase indiferent cat am avansat în tehnologie. Hidrogenul e bomba cu ceas indiferent ce technologie folosești. Iar noi primim investiții pe hidrogen… autobuze pe hidrogen spălare de bani că fabrica de autobuze stă prost cu vânzările șpagă se numește… Cercetați și veți vedea ce proștii face statul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *