Nevoia de siguranță financiară a oamenilor, în contextul economic dificil, îi determină pe tot mai mulți dintre candidații la un loc de muncă să aibă așteptarea de a ști salariul pentru un nou job încă din momentul aplicării, arată reprezentanții platformei de locuri muncă BestJobs.
Pe măsură ce tot mai multe companii aleg să publice salariul în anunțul de angajare, potrivit platformei de recrutare online BestJobs, procentul candidaților interesați să știe această informație în momentul aplicării a ajuns la 98%. Dintre aceștia, 24% spun că ar prefera ca anunțul de job să menționeze măcar marja salarială, o formă de transparentizare acceptată și de 49% dintre recrutori, care consideră că este cea mai eficientă prezentare a salariului în anunțul de angajare.
Peste 27% dintre joburile active pe platformă angajatorii afișează oferta salarială, sub forma unui interval. Potrivit datelor, aceste joburi atrag cu 40% mai multe CV-uri. Pentru a încuraja acest demers, BestJobs oferă statistici salariale pentru cele mai frecvente roluri deschise de marii angajatori din țară și din străinătate, atât recrutorilor în procesul de completare a anunțului, oferindu-le informații relevante din piață, dar și candidaților, în cazul anunțurilor fără ofertă financiară.
Statisticile salariale afișate de BestJobs sunt calculate pe baza datelor din istoricul intern al platformei, a celor din surse publice (INS sau Ministrul Muncii), dar și a celor oferite de candidați în urma angajării, ținând seama de nivelul de experiență, de domeniu și de zona geografică. Aceste analize sunt disponibile și în Ghidul Salariilor 2022.
„Nevoia de siguranță financiară a oamenilor, stimulată de factorii economici globali, îi determină pe tot mai mulți dintre candidați să aibă așteptarea de a ști salariul pentru un nou job încă din momentul aplicării. Deficitul de specialiști care se resimte la nivelul întregii piețe susține avantajul de partea candidaților atunci când vine vorba de recrutare. Încurajăm angajatorii să afișeze marja salarială disponibilă pentru fiecare job, contribuind astfel la o piață a muncii ghidată de transparență și șanse egale”, spune Ana Vișian, Marketing Manager BestJobs.
Tot mai multe companii au început să analizeze beneficiile transparentizării. În acest sens, 60% dintre angajatori iau în prezent în calcul să transparentizeze salariile angajaților, chiar dacă doar pe anumite niveluri.
În plus, nevoia de a accesa talentele potrivite reprezintă un stimulent puternic pentru recrutori, iar mai mult de jumătate dintre ei sunt de părere că dacă ar aduce cu peste 50% mai mulți candidați la pozițiile disponibile, compania pentru care lucrează ar lua în considerare publicarea unui interval salarial în anunțurile de angajare.