Peste jumătate dintre joburile disponibile în luna septembrie pe platforma de recrutare BestJobs s-au adresat candidaţilor din categoria “white collars”, adică specialiştilor care lucrează de la birou, cu 15% mai mult decât în luna august, arată datele platformei, citate de Agerpres. Oferta de locuri de muncă remote care se adresează preponderent categoriei white collars, disponibile pe platforma BestJobs, continuă să crească de la o lună la alta, numai în septembrie înregistrând un avans de 20% faţă de luna anterioară.
Şi joburile pentru candidaţii “gold collars”, adică cei cu specializări superioare, au înregistrat o creştere de 20% faţă de luna trecută şi reprezintă 15% din volumul total.
“În luna septembrie, topul domeniilor cu cele mai multe oferte de joburi care vizează această categorie de candidaţi (white collars) a fost condus de Vânzări, unde s-au căutat cel mai adesea “consultant vânzări”, “coordonator vânzări” sau “consilier vânzări”, urmat de domeniul Financiar/ Contabilitate, unde cele mai multe oferte au fost pentru “manager de audit intern”, “contabil autorizat” şi “consultant financiar”, şi de IT/ Telecom, unde sunt căutaţi specialiştii IT, având cunoştinţe în Java, PHP sau Quality Assurance”, se menţionează în comunicatul BestJobs.
În plus, oferta de joburi remote care se adresează preponderent categoriei white collars, disponibile pe platforma BestJobs, continuă să crească de la o lună la alta, numai în septembrie înregistrând un avans de 20% faţă de luna anterioară.
“Observăm că imediat ce perioada tradiţională a concediilor a luat sfârşit, recrutările s-au intensificat şi au apărut şi mai multe joburi remote dedicate candidaţilor white-collars. Analizând activitatea de pe BestJobs, creşterea nu ne surprinde, întrucât acest segment a fost întotdeauna foarte dinamic pe platforma noastră, atât din punct de vedere al ofertei, cât şi al cererii”, spune Ana Vişian, Marketing Manager BestJobs România.
Şi în luna septembrie candidaţii au fost foarte activi şi au înregistrat cu 10% mai multe aplicări decât în luna august, semn că au revenit din concedii cu planuri de schimbare.
Astfel, cele mai multe aplicări s-au efectuat în Bucureşti, în număr de 229.337. Judeţul Timiş ocupă locul 2 în acest clasament, cu 62.868 de aplicări, urmat de Cluj, cu 46.262 de aplicări. La polul opus, se regăsesc judeţele Teleorman, cu 4.852 de aplicări, Harghita, cu 4.679 de aplicări şi Ialomiţa, cu 3.593 de aplicări.
Datele platformei de recrutare mai arată că în luna septembrie femeile au fost mult mai active decât bărbaţii în căutarea de noi oportunităţi de muncă, înregistrând 58% dintre aplicări.
În luna septembrie, se disting anumite tendinţe în funcţie de cuvintele cheie folosite de candidaţi în căutările directe, astfel: 10% din totalul căutărilor au fost pentru “joburi remote” şi 3% pentru “joburi part-time”. Alte 15% dintre căutări au fost pentru posturi în domeniul Financiar, 11% în Inginerie şi 10% în Transporturi.