Platforma de recrutare BestJobs a atins în martie pragul de 40.000 de poziții deschise de către companii, transmite compania. Oferta de locuri de muncă de luna aceasta a depășit toate datele înregistrate până acum, cel puțin de când a apărut criza sanitară în România. Statisticile primului trimestru din 2022 indică faptul că oferta de joburi a crescut cu aproape 50% față de același trimestru al anului trecut și arată o creștere semnificativă a activității pe piața muncii, pe fondul ridicării restricțiilor și revenirii la ritmul de lucru specific perioadei pre-pandemice.
Pandemia a schimbat trenduri în piață: ca o caracteristică a pieței muncii post-pandemie, joburile remote și hibrid câștigă teren în oferta companiilor și înregistrează o pondere tot mai mare în raport cu volumul total de joburi. Astfel, numai în luna martie, 10% din totalul joburilor publicate pe BestJobs au fost remote, în timp ce alte 14% permit un mod de lucru flexibil, cu împărțirea activității între casă și birou.
Modul de lucru hibrid se conturează tot mai clar în tendințele actuale de muncă, întrucât numărul de joburi parțial remote s-a triplat în ultimele 6 luni, în timp ce ofertele remote au menținut o creștere constantă, de 10% comparativ cu începutul anului. Cele mai multe joburi remote sau parțial remote se regăsesc în IT/Telecom, Management, Vânzări, Marketing sau BPO.
„Pe măsură ce activitatea oamenilor pare să reia cursul pre-pandemic, și companiile își reiau planurile amânate în ultimii doi ani, lucru care se deduce din accelerarea căutărilor de noi candidați pe platforma BestJobs. S-a atins în premieră pragul de 40.000 de joburi active și s-a înregistrat cel mai mare volum de oferte de muncă noi, semn că angajatorii au prins încredere să își pună planurile în acțiune. În plus, și revenirea angajaților la birou contribuie la o mai mare siguranță pe termen lung, chiar dacă se face treptat, angajatorii fiind receptivi la nevoile actuale ale candidaților”, spune Ana Vișian, Marketing Manager la BestJobs.
Creșterea de activitate din luna martie se observă și în ceea ce îi privește pe candidați: s-au înregistrat în platformă cu 14% mai multe aplicări la ofertele de joburi față de luna anterioară. Cel mai mare interes din partea candidaților s-a înregistrat în Vânzări, cu peste 89.000 de aplicări, în Management, cu peste 62.000 aplicări și în Financiar / Contabilitate, cu peste 46.000 de aplicări.
Topul județelor cu cel mai mare volum de aplicări se păstrează în aceeași formulă de la începutul anului: București și Ilfov, cu aproximativ 232.500 de aplicări, urmat de Timiș, cu aproape 59.500 de aplicări și de Cluj, cu peste 38.000 de aplicări.