Platforma ialoc lansează și în România conceptul de „drive thru virtual”, prin care orice restaurant îți poate livra comanda la geamul mașinii

drive thru virtual Drive thru virtual Sursa foto: ialoc

ialoc, o platformă pentru rezervări în oraș, lansează primul drive thru virtual din România, un sistem prin care poți da comanda online la un restaurant, plătești, aplicația îți calculează traseul, iar când ești în apropiere restaurantul este notificat și cineva vine la geamul mașinii tale să îți ofere pachetul. Serviciul se adresează cu precădere celor care tranzitează orașul și nu vor să mai aștepte curierul pentru a comanda de mâncare.

Conceptul de drive thru virtual a devenit parte din canalele de vânzări ale restaurantelor, în străinătate. Astfel, pentru a veni în ajutorul restaurantelor, s-a creat acest sistem de ridicare la geamul mașinii personale, fără a avea o linie specială pentru acest tip de serviciu, cunoscut și sub numele de drive thru virtual sau curbside pick-up.

Acest sistem de ridicare prin drive thru permite clienților să comande fără ca aceștia să intre efectiv în restaurant și fără să fie nevoie ca restaurantul să oferei un serviciu de livrare. Folosind acest sistem, personalul restaurantului aduce comanda clienților în punctul stabilit și menționat în aplicație – cel mai comun fiind parcarea din fața restaurantului. Noul modul se adresează în special șoferilor care tranzitează orașul dintr-un punct în altul și nu mai vor să aștepte curierul, ci să-și ridice în timp util propria comandă.

„Ca răspuns la criza pandemică prin care trecem, ialoc a dezvoltat un nou modul, ialoc ToGo, care funcționează în regim de take away astfel: clientul poate comanda și ridica mâncarea de la restaurantele listate în modulul ToGo personal, adică direct din restaurant sau prin opțiunea de drive thru virtual. Drive thru virtual înseamnă că împreună cu restaurantul, am ales un punct de staționare unde atunci când clientul este în apropierea restaurantului cu mașina, un chelner îl va aștepta cu pachetul comandat, înainte ca acesta să ajungă la punctul de întâlnire”, explică noul concept Cosmin Măgureanu, co-fondator ialoc.

Ca să comanzi prin ialoc ToGo, este nevoie să descarci sau să actualizezi aplicația ialoc (Android sau IOS), să accesezi secțiunea ToGo și să plasezi o comandă cu ridicare în persoană sau Drive-Thru de la Mamizza, Journey Pub sau Lente. În curând, vor exista mai multe opțiuni de restaurante.

Conceptul este deja consacrat în străinătate și se numește curbside pickup – un alt mod convenabil și sigur de a obține mâncarea de la restaurantele preferate, susținând astfel afacerile locale, direct din confortul propriei mașini, prin intermediul aplicației.

Orice restaurant poate avea propriul drive thru virtual

Conceptul de pick-up nu este neapărat nou, însă odată cu criza pandemică a fost nevoie de inovație în zona de delivery și take away. Un drive thru virtual este un nou canal de vânzări, unde comisionul privind transportul pachetelor dinspre restaurant spre clientul final este foarte mic, de aici creându-se o economie substanțială pentru restaurant, subliniază compania.

ialoc își propune ca până la final de 2021 să aibă un număr de 250 de afaceri partenere care vor putea avea propriul drive thru virtual, de la care un utilizator să comande în medie de două ori pe lună. Astfel, compania vrea să genereze vânzări de peste 860.000 euro, obiectivul pentru decembrie 2021 fiind o medie de 135.000 euro/lună și 13.000 de comenzi lunare pentru afacerile partenere.

„Prin ialoc ToGo restaurantele vor economisi până la 236.000 euro, comisioane pe care altfel le-ar fi alocat procesului de delivery, calculat la o medie de 30% comision/ comandă și un bon mediu de 50 lei”, explică Măgureanu.

ialoc este o suită de aplicații dedicate generării (ialoc, ialoc.ro) și procesării (ialoc Business) rezervărilor în oraș. Folosind ialoc, utilizatorii pot să rezerve o masă în peste 2.000 de localuri din 11 orașe din România (București, Brașov, Iași, Sibiu, Timișoara, Cluj, Arad, Constanța, Bacău, Suceava, Satu Mare) și să anuleze o rezervare fără a suna localul. ialoc a fost înființat în 2017 ca o soluție digitală de management al rezervărilor, dar foarte rapid s-a dezvoltat într-un tool de marketing pentru restaurante și un discovery app pentru oamenii în căutarea unor noi locuri în care să iasă. La începutul lui 2021, după un an pandemic, ialoc a anunțat că de la lansarea aplicației a așezat la mese peste un milion de oameni.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: