Podul Ruse-Giurgiu va fi închis circulaţiei pe data de 27 martie, din cauza lucrărilor majore de reparaţie, informează Agenţia pentru Infrastructură Rutieră din Bulgaria (API).
Circulaţia autoturismelor va fi restricţionată între orele 9:00-21:00, iar circulaţia camioanelor va fi oprită până la 24 de ore – de la ora 9:00, pe 27 martie, până la ora 9:00, pe 28 martie.
De la demararea reparaţiei, începând cu data de 10 iulie anul trecut, toate lucrările de construcţie s-au desfășurat zilnic, fără oprirea traficului, iar activităţile au fost organizate, astfel încât vehiculele să circule în două sensuri pe banda pe care nu se lucra.
„Etapa actuală a lucrărilor de construcţie – turnarea de amestecuri de beton pentru conectarea zonelor între noile panouri de beton armat ale segmentului de estacadă a podului – necesită interzicerea circulaţiei, cel puţin în primele 12 ore de la turnarea lor, pentru a se asigura o legătură solidă între panouri şi rezistenţa betonului. Respectarea acestei cerinţe tehnologice din procesul de construcţie impune oprirea completă a traficului”, explică API.
Agenţia îşi cere scuze şoferilor pentru inconvenienţele create, dar subliniază că lucrările de reparaţie ale podului sunt necesare şi urgente.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
În perioada opririi traficului pe pod, şoferii de tiruri vor putea utiliza parcările şi zonele de odihnă din regiunile Ruse, Veliko Tărnovo, Iambol şi Haskovo.
Există şi rute alternative.
În timpul opririi circulaţiei pe podul Ruse-Giurgiu, nu vor putea fi utilizate rutele de transport care includ acest tronson pentru vehiculele de peste 3,5 tone.
Administraţia naţională a taxei de drum încurajează toţi transportatorii să îşi planifice rutele din timp şi să utilizeze opţiuni alternative de circulaţie.
Tronsonul pe teritoriul Bulgariei al podului are o lungime totală de 1,057 kilometri. De la punerea sa în funcţiune în urmă cu 70 de ani, în 1954, nu au fost efectuate lucrări majore de reparaţie, reaminteşte API. În urmă cu peste 22 de ani, au fost consolidate îmbinările, iar în 2011, a fost înlocuită hidroizolaţia şi asfaltul.