E-Distribuţie Dobrogea, operator de distribuție a energiei electrice parte a grupului Enel, anunță că începe săptămâna aceasta lucrările de relocare a rețelelor de medie tensiune din zona Smârdan – Măcin pentru a permite realizarea unui drum național proiectat pentru accesul la noul pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila. Lucrările vor fi finalizate până în primăvara anului viitor.
Traseul pentru rețeaua de medie tensiune a fost re-proiectat pentru a facilita construirea noului drum de acces de pe malul dobrogean către noul pod suspendat peste Dunăre, ce va fluidiza traficul dinspre Brăila spre Măcin.
Proiectul constă într-o supratraversare (construirea rețelei peste noul drum național) și două relocări ale liniei de medie tensiune existente, urmând să fie postați 19 stâlpi de medie tensiune, 2 stâlpi de înaltă tensiune, cu un traseu în lungime de 3,5 km de rețea de medie tensiune.
În prezent, la Podul de la Brăila are loc întinderea cablurilor principale, (operaţiune pe care o realizează japonezii) una dintre cele mai complexe etape ale proiectului, care se va încheia la jumătatea lunii decembrie, a confirmat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioşteanu.
Podul de la Brăila va fi ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră, cel mai mare din România şi al treilea din Europa ca dimensiune.
Podul peste Dunăre de la Brăila care ar putea fi deschis circulaţiei la sfârşitul anului viitor (2023 cu toate drumurile de legătură) va avea o taxă de trecere. Este prevăzută în acordul de mediu din 2016, document pe care l-a consultat Economedia. „Două soluţii alternative sunt propuse pentru staţia de taxare: prima este pentru taxare manuală care constă în construirea unei zone de taxare cu cabine aferente, iar a doua constă într-o staţie de taxare automată care nu necesită nicio modificarea a carosabilului şi constă în instalarea unui portal de detectare”, se arată în acordul de mediu pentru Podul care costă aproape 500 de milioane de euro, fonduri europene.
Podul de la Brăila va avea o lungime totală de 2 kilometri şi trei deschideri: o deschidere principală – 1.100 metri și două deschideri laterale de 490 de metri pe malul Brăila și 360 metri pe malul Tulcea. Contractul pentru Podul suspendat de la Brăila, cea mai complexă lucrare de infrastructură rutieră din ultimii 30 de ani, a fost semnat în ianuarie 2018 pentru 433 milioane euro, iar primele lucrări au început în decembrie 2018.