Se pare că Porsche nu vrea doar să hibridizeze celebrul său model sport 911, ci și să realizeze o versiune pur electrică a acestuia. Potrivit unui raport din presă, un 911 electric urmează să apară înainte de sfârșitul acestui deceniu.
Potrivit unui raport din Manager Magazin, versiunea electrică a lui 911 urmează să fie construită cu baterii cu stare solidă până la sfârșitul deceniului. În acest scop, Porsche cooperează cu subsidiara californiană QuantumScape, scrie revista.
Modul în care Porsche abordează modelul 911, prezentat pentru prima dată în 1963, în fața creșterii electrificării a devenit o problemă de strategie pentru producătorul de mașini sport. O versiune hibridă a fost discutată și dezvoltată de mulți ani, dar nu a fost încă pusă în producție. Deoarece conceptul de motor în spate cu șase cilindri și interiorul cu 2+2 scaune nu trebuie atinse, spațiul de instalare pentru componente hibride suplimentare este limitat. Cu toate acestea, dacă partea electrică a sistemului de acționare este redusă prea mult, beneficiile se vor diminua și nu vor aduce nici economiile de CO2 sperate și nici creșterea performanței.
În prezent, direcția către care se îndreaptă Porsche este aceea că toate seriile de modele, cu excepția modelului 911, urmează să fie convertite în mașini electrice până în 2030. Pentru simbolul mărcii, pe lângă posibila electrificare parțială, combustibilii sintetici trebuie să devină fiabili pentru a face mașina neutră în CO2.
Acest lucru este confirmat și de Manager Magazin în raport. Șeful Porsche, Oliver Blume, îi pune pe dezvoltatori să continue să lucreze la o versiune electrică, în ciuda planurilor oficiale de e-combustibil pentru model.
Multă vreme, bateria prea grea a fost folosită și ca argument împotriva unei versiuni de vehicul electric pentru mașinile sport mai mici cu două locuri Boxster și Cayman, deoarece a făcut ca sportivitatea dorită în comportamentul de condus să fie dificilă sau chiar imposibilă. Cu toate acestea, se pare că s-a găsit o soluție pentru mașinile sport mai mici: la jumătatea lunii martie, Porsche a confirmat că noua generație electrică va fi lansată la jumătatea deceniului.
Pentru 911, pretențiile sunt mai mari; aici, bateria cu stare solidă se pare că va reuși să reducă și mai mult greutatea. La începutul lunii februarie, partenerul american QuantumScape a publicat un anunț în care afirmă că bateriile sale cu stare solidă litiu-metal își păstrează încă mai mult de 80% din energia lor inițială după 400 de cicluri de încărcare rapidă. Dacă o mașină electrică cu astfel de celule ar avea o autonomie de 644 de kilometri, 400 de cicluri ar corespunde deja unui kilometraj total de 257.500 de kilometri.
Pentru Porsche, care se laudă adesea cu câte dintre toate 911-urile construite sunt încă pe drum, ceva de peste 250.000 de kilometri probabil nu este încă acceptabil.