Portul Constanța : Arcada și Wiebe România au adus 650 de tone de șină nouă pentru reparațiile liniilor de tren din Port

Reparații CF Port Constanța

Constructorii Arcada și Wiebe (filiala România) au adus în țară 650 de tone de șină nouă pentru reparațiile liniilor de tren din Portul Constanța, investiție necesară creșterii capacității de operare în cel mai mare port de la Marea Neagră, a transmis CFR Infrastructură. Contractele cu Arcada și Wiebe prevăd lucrări pentru 34 de linii de marfă din cele 99 de linii, vechi, degradate și cu vagoane CFR Marfă care blochează circulația.

În total vor fi reparați 14 kilometri de linie, șina fiind adusă din import pentru că în România nu mai există nicio fabrică pentru oțeluri speciale. Ordinul de începerea lucrărilor a fost emis pe 15 iunie, iar contractele au fost atribuite direct, fără licitație, valoarea fiind de peste 110 milioane lei. Ce a transmis Compania CFR Infrastructură :

,,650 de tone de șină nouă ajung în PORTUL CONSTANȚA!

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
Primul transport de șină nouă, pentru cele 35 de linii CF incluse în PRIORITATEA I, a intrat deja în România și va ajunge mâine în Portul Constanța!
PRIORITATEA I (2 LOTURI) – 35 de linii (13,398 km) și 75 de aparate de cale
Lucrările de reparații și întreținerea a infrastructurii feroviare publice din incinta Portului Constanța au fost stabilite în conformitate cu prevederile Memorandum-ului pentru stabilirea unor măsuri de eficientizare a activității de transport feroviar de marfă din zona Portului Constanța – Măsura 4.1
LOTUL I (Port Zona A și Port Zona B)
– 19 linii (6.589 km)
-32 aparate de cale
Constructor: S.C. WIEBE România S.R.L.
-LOTUL II (Port Zona B și Port Mol V):
-16 linii (6,809 km)
-43 aparate de cale
 -Constructor: S.C. ARCADA COMPANY S.A.

Lucrările durează 150 de zile, practic până la intrarea în sezonul de iarnă, a explicat în urmă cu două săptămâni ministrul Sorin Grindeanu: „Au început lucrările de reparații la infrastructura feroviară din incinta Portului Constanța! Au fost semnate ordinele începere a lucrărilor și procesele verbale de predare a amplasamentelor pentru repararea a 35 de linii (cu o lungime totală de 13,39 km) și a 75 aparate de cale. Lucrările se desfășoară pe raza stațiilor Port Zona A, Port Zona B și Port Mol V. Durata de execuție a lucrărilor este de 149 de zile. Finanțarea este asigurată din Fondul de rezervă al Guvernului României”.

Contractele au fost semnate cu S.C. Wiebe Romania S.R.L. – Lotul 1 respectiv S.C. ARCADA COMPANY S.A. – Lotul 2 a transmis într-un comunicat de presă CFR Infrastructură.

„În cadrul Priorității 1 au fost incluse 35 de linii, cu o lungime totală de 13,398 km, și 75 aparate de cale. Din cauza volumului mare de lucrări și având în vedere caracterul urgent al lucrărilor, pentru reducerea timpului de efectuare a reparațiilor, respectiv a termenului de redeschidere a liniilor, lucrările prevăzute la Prioritatea 1, au fost împărțite în două loturi:
⦁ Lotul 1 . lucrări pe 19 linii, totalizând 6.589 km și 32 aparate de cale;
⦁ Lotul 2: lucrări pe 16 linii, totalizând 6,809 km și 43 aparate de cale.

Obiectivul prioritar al acestor lucrări este redeschiderea pentru circulație și manevră a unui număr de 35 de linii, închise în prezent din motive tehnice, și readucerea în regim normal de funcționare a unui număr de 75 aparate de cale.

„Până în prezent, importurile și exporturile de cereale în/din Ucraina se realizau în proporție de 80% prin porturile proprii mai sus menționate. Prin urmare, Portul Constanța se află în prezent în situația de a prelua un flux de marfă suplimentar semnificativ, care nu ar fi putut fi preconizat prin niciun mijloc înaintea izbucnirii conflictul militar din zona Mării Negre”, potrivit unui Memorandum. 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: