Portul Constanţa va beneficia de alimentarea cu energie a tuturor tipurilor de nave la ţărm, printr-un contract cu bani europeni

portul constanta, remorchere, cargo, nave, vapoare, cereale, cale ferate port, dane, transport, containere, macarale, marfuri, comert, export, import, silozuri, cereale ucrainene (5) Sursa foto: G4Media/ Andreea Pavel

Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa a încheiat, vineri, un contract din fonduri europene de peste 86 de milioane de lei pentru alimentarea cu energie a tuturor tipurilor de nave la ţărm, potrivit unui comunicat transmis Agerpres.

“Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa a semnat contractul nr.10475/11.03.2025, ce are ca obiect proiectarea şi execuţia obiectivului ‘Asigurarea condiţiilor electrice de racordare la cheu a navelor în Portul Constanţa (regim Cold Ironing) – E-COLD – în vederea interconectării la TEN-T pentru implementarea proiectului EALING, proiect finanţat prin Programul Connecting Europe Facility – CEF’, cu antreprenorul SC TIAB SA Bucureşti. Valoarea contractului de proiectare şi execuţie este de 86.129.240,43 lei (fără TVA) şi este finanţat din fonduri europene prin Programul Connecting Europe Facility – CEF Transport”, arată sursa citată, transmite Agerpres.

Proiectul cuprinde realizarea lucrărilor pentru instalarea tehnologiei cold-ironing pentru 10 dane din Portul Constanţa, în vederea asigurării condiţiilor pentru alimentarea cu energie a tuturor tipurilor de nave la ţărm (croazieră, RO-RO, feribot, nave multifuncţionale, nave marfă vrac, nave – tanc, etc.), indiferent de dimensiune, tensiune de alimentare, frecvenţă şi spor de putere solicitat.

Analize Economedia

criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic

Durata contractului de proiectare şi execuţie este de 27 de luni (din care 3 luni proiectare).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Principalele beneficii rezultate din realizarea acestui proiect sunt: reducerea nivelului de zgomot, reducerea emisiilor dăunătoare, precum şi reducerea emisiilor de dioxid de carbon în zona portuară, dar şi în zona comercială aflată în imediata apropiere a portului; reducerea vibraţiilor pentru condiţii mai confortabile pentru pasagerii aflaţi la bordul navelor de croazieră.

De asemenea, se creează noi oportunităţi de afaceri pentru toate părţile implicate: reducerea costurilor de funcţionare a navelor şi furnizarea de servicii suplimentare în porturi.

Alte beneficii se referă la: cererea suplimentară de energie creează oportunităţi de echilibrare locală a reţelelor de electricitate; conectarea navelor la resurse de energie regenerabilă, energie eoliană şi energie solară, permite reducerea suplimentară a emisiilor.

Tehnologia cold-ironing permite furnizarea energiei electrice de la mal unei nave aflate la dană, în timp ce motoarele sale principale şi auxiliare sunt oprite.

Prin realizarea acestei investiţii, instalaţiile existente vor fi aduse la o stare de funcţionare performantă, în condiţii de eficienţă energetică sporită. Astfel, se îmbunătăţesc considerabil condiţiile oferite de Portul Constanţa în comparaţie cu celelalte porturi din bazinul Mării Negre, ceea ce poate duce la o creştere a traficului de mărfuri.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.