Angajații Poștei Române vor fi învățați de Banca Națională cum să recunoască banii falși, dar și care sunt avantajele ori riscurile plății cu cardul. Sunt câteva dintre obiectivele unui acord de parteneriat semnat de Banca Naţională a României şi Compania Naţională Poşta Română SA.
Potrivit documentului, vor fi dezvoltate proiecte de educaţie financiară destinate personalului CN Poşta Română SA, informează BNR printr-un comunicat.
“Încheiat ca proiect pilot pentru o perioadă de un an, parteneriatul se înscrie, pe de o parte, în strategia BNR multianuală de acţiune în domeniul educaţiei financiare care prevede extinderea activităţilor şi programelor sale şi la nivelul publicului adult – segmentul populaţiei active – şi dezvoltarea unor proiecte interinstituţionale care să aibă ca obiectiv educaţia la locul de muncă, iar, pe de altă parte, răspunde preocupărilor aflate pe agenda băncii centrale, dar şi a organismelor internaţionale (OECD, Banca Mondială) cu privire la necesitatea creşterii incluziunii financiare în România”, se arată în comunicat.
Programul va fi structurat pe mai multe module şi vizează furnizarea de informaţii din următoarele domenii:
– sistemul bancar şi sistemul monetar cu accent pe elementele de siguranţă ale banilor româneşti, evoluţia numerarului în circulaţie, falsurile şi detectarea lor; plăţile şi importanţa lor pentru economie
– numerarul versus mijloace de plată fără numerar, instrumente de plată moderne (electronice): cardul, internet banking şi mobile banking – avantaje, riscuri şi alte aspecte legate de securitatea acestor instrumente;
– rolul şi atribuţiile băncii centrale, caracteristicile băncilor comerciale vs. instituţiile financiare nebancare.
BNR se bazează pe rețeaua extinsă a Poștei Române și pe angajații săi care să îi facă pe oameni să fie mai deschiși către diverse servicii financiare.
“Infrastructura teritorială de care dispune Poşta Română reprezentată de un număr mare de unităţi răspândite la nivel naţional, precum şi contactul direct al angajaţilor acestei instituţii cu publicul (adult) constituie o oportunitate din perspectiva creării unor vectori importanţi de multiplicare a mesajelor şi creştere a incluziunii financiare în mediul rural”, se mai arată în comunicatul Băncii Naționale.