PPC va finaliza achiziția Enel România în septembrie

Sigla Enel. sursa: Enel sursa foto: Enel

PPC va finaliza achiziția Enel România în septembrie și va deveni cel mai mare jucător din energie din Europa de Sud-Est. Tranzacția va duce la creșterea numărului clienților PPC cu 57%, anunță compania.

Comisia Europeană a anunțat, vineri, într-un comunicat de presă, că a aprobat vânzarea companiei italiene Enel România către Public Power Corporation PPC din Grecia.

În luna martie, Enel a anunțat că a semnat un acord privind vânzarea către PPC a participațiilor deținute de către Grupul Enel în România, pentru o sumă totală de aproximativ 1,26 miliarde de euro, ceea ce evaluează companiile la circa 1,9 miliarde de euro (100% din acțiuni).Tranzacția, anunțată și de Economedia, este în conformitate cu Planul Strategic curent al Grupului Enel, care vizează concentrarea asupra a 6 țări țintă cu potențial ridicat de creștere.

PPC afirma că intenționează să finanțeze achiziția printr-o combinație de datorii și capitaluri proprii din bilanțul său, din care 800 de milioane de euro vor proveni din împrumuturi deja garantate, disponibile sub forma unui împrumut pe 5 ani de 485 de milioane de euro de la bănci grecești, precum și a unui împrumut punte (bridge facility) de 315 milioane de euro de la bănci internaționale.

Georgios Stassis, președinte și director general al PPC, a declarat: „Această achiziție este în deplină concordanță cu ceea ce am prezentat în noiembrie 2021 în contextul planului nostru strategic, care prevedea extinderea noastră internațională în regiunea Europei de Sud-Est și, prin urmare, activitățile Enel din România reprezintă alegerea ideală atât din punct de vedere geografic, cât și din punct de vedere comercial. Aceasta este o oportunitate unică de a achiziționa o companie energetică integrată pe verticală cu o evaluare atractivă, punând în mișcare transformarea PPC în cea mai importantă companie de energie curată din Europa de Sud-Est. Suntem încrezători că această evoluție importantă va contribui la dezvoltarea și îmbunătățirea competitivității PPC atât la nivel internațional, cât și la nivel național, creând în cele din urmă valoare pentru părțile interesate.“

Reprezentanții susțin că PPC va depăși ținta de 1,1 miliarde de euro privind EBITDA, pentru anul acesta, și se va apropia de 1,2 miliarde de euro, în ciuda crizei prețurilor la energie, a anunțat Georgios Stassis, președintele și CEO-ul companiei, ieri, în cadrul Adunării Generale Anuale a Acționarilor.

Achiziția Enel România, care a primit aprobarea Comisiei Europene, săptămâna trecută, este estimată a se finaliza în al treilea trimestru. Aceasta este prima extindere majoră în afara Greciei și se aliniază strategiei PPC privind tranziția energetică. Tranzacția va duce la creșterea numărului clienților PPC cu 57%, va majora activele de distribuție cu 40% și capacitatea de producție de energie în exploatare cu 14%, a declarat Georgios Stassis ieri, la Adunarea Generală Anuală a acționarilor companiei.

„Cea mai mare parte a EBITDA a activităților Enel în România provine din activitatea de Distribuție, care este reglementată și, prin definiție, foarte stabilă, astfel că va avea un impact pozitiv asupra EBITDA grupului PPC. În plus, toată producția de energie electrică a Enel din România provine din surse de energie regenerabilă, ceea ce crește procentul de EBITDA verde în totalul EBITDA și îmbunătățește indicatorii ESG relevanți”, a precizat Georgios Stassis.

PPC afirmă că își propune să continue și să dezvolte ceea ce Enel a construit în ultimii 18 ani în România în materie de energie verde, mobilitate electrică, portofoliu de clienți și servicii cu valoare adăugată, și intenționează să investească în dezvoltarea operațiunilor locale. Odată cu finalizarea achiziției, Grupul PPC își va consolida poziția în regiune și va deveni cel mai mare jucător de pe piața de energie din Europa de Sud-Est.

Grupul PPC este prezent în cinci țări din sud-estul Europei și are o capitalizare bursieră de peste 3 miliarde de euro. Grupul este prezent în Grecia (unde este lider de piață), Bulgaria (din 2015), Albania (din 2016), Macedonia de Nord (în urma achiziției EDS – Energy Distribution Solutions în 2018) și România (achiziția Enel România urmând să fie finalizată până în trimestrul III 2023). PPC a fost fondată în 1950 și este listată la Bursa de Valori din Atena.

sursa foto: Enel

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *