Premieră pe Autostrada Transilvania: primul şantier de autostradă din judeţul Sălaj

Autostrada Transilvania Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură

Lucrările pentru construirea tronsonului Mihăeşti – Zimbor de pe Autostrada A3 Transilvania avansează în ritm rapid, antreprenorul UMB intrând în şantier şi pe segmentul din judeţul Sălaj. Este primul şantier de autostradă deschis în judeţ, premiera fiind anunţată de Asociaţia Pro Infrastructură care a publicat primele imagini din dronă surprinse în zona localităţii Sâncraiu Almaşului.

Practic, pe Autostrada Transilvania, cel mai puternic constructor din România lucrează deja pe tronsonele Nădăşelu – Mihăeşti, cu o lungime de 17 kilometri, şi Mihăeşti – Zimbor, de 13 kilometri, urmând să deschidă şantierul şi pe segmentul Zimbor – Poarta Sălajului (13 km) când se vor finaliza procedurile de expropriere.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Contractul pentru cele două secţiuni dintre Nădăşelu – Mihăeşti şi Zimbor a fost semnat în septembrie 2020 pentru o valoare de 1,4 miliarde lei (n.r, 10 milioane de euro/km.), iar durata de execuţie este de 24 de luni.

Pe cele trei loturi din cele două contracte sunt prevăzute 26 de lucrări de artă, iar lucrările vor dura trei ani, relieful fiind dificil, anunţa în urmă cu două săptămâni Asociaţia Pro Infrastructură.

„Vă putem spune de pe acum că lucrările vor dura minim 3 ani din cauza reliefului dificil. Vor fi construite 26 de poduri și viaducte cu diferite lungimi, săpate zeci de deblee la 20-30 de metri adâncime medie, unul din ele ajungând până la 75 de metri. Studiile de fezabilitate au indicat pozițiile mai multor alunecări de teren active. Nu sunt prevăzute tuneluri în această zonă”, afirma Pro Infrastructură, într-o postare din 31 martie.

Sursa foto: UMB

Lotul Nuşfalău – Poarta Sălajului cu tunelul de la Meseş, în etapa de evaluare oferte

Cel mai dificil şi scump sector al Autostrăzii A3 Transilvania este Poarta Sălajului – Zalău – Nuşfalău de 41 de kilometri care cuprinde şi tunelul de 3 kilometri de la Meseş. Pentru acest segment cu o valoare estimată de 4 miliarde lei au fost depuse 12 oferte (din care 8 ale firmelor din China şi Turcia), iar desemnarea câştigătorului este estimată în luna august.

Tot în judeţul Sălaj urmează să înceapă lucrările pentru construirea centurii municipiului Zalău, antreprenorul general fiind o companie din China (n.r., este primul contract de infrastructură rutieră semnat cu un constructor din China).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: