Lucrările pentru construirea tronsonului Mihăeşti – Zimbor de pe Autostrada A3 Transilvania avansează în ritm rapid, antreprenorul UMB intrând în şantier şi pe segmentul din judeţul Sălaj. Este primul şantier de autostradă deschis în judeţ, premiera fiind anunţată de Asociaţia Pro Infrastructură care a publicat primele imagini din dronă surprinse în zona localităţii Sâncraiu Almaşului.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Practic, pe Autostrada Transilvania, cel mai puternic constructor din România lucrează deja pe tronsonele Nădăşelu – Mihăeşti, cu o lungime de 17 kilometri, şi Mihăeşti – Zimbor, de 13 kilometri, urmând să deschidă şantierul şi pe segmentul Zimbor – Poarta Sălajului (13 km) când se vor finaliza procedurile de expropriere.

Contractul pentru cele două secţiuni dintre Nădăşelu – Mihăeşti şi Zimbor a fost semnat în septembrie 2020 pentru o valoare de 1,4 miliarde lei (n.r, 10 milioane de euro/km.), iar durata de execuţie este de 24 de luni.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Pe cele trei loturi din cele două contracte sunt prevăzute 26 de lucrări de artă, iar lucrările vor dura trei ani, relieful fiind dificil, anunţa în urmă cu două săptămâni Asociaţia Pro Infrastructură.

„Vă putem spune de pe acum că lucrările vor dura minim 3 ani din cauza reliefului dificil. Vor fi construite 26 de poduri și viaducte cu diferite lungimi, săpate zeci de deblee la 20-30 de metri adâncime medie, unul din ele ajungând până la 75 de metri. Studiile de fezabilitate au indicat pozițiile mai multor alunecări de teren active. Nu sunt prevăzute tuneluri în această zonă”, afirma Pro Infrastructură, într-o postare din 31 martie.

Sursa foto: UMB

Lotul Nuşfalău – Poarta Sălajului cu tunelul de la Meseş, în etapa de evaluare oferte

Cel mai dificil şi scump sector al Autostrăzii A3 Transilvania este Poarta Sălajului – Zalău – Nuşfalău de 41 de kilometri care cuprinde şi tunelul de 3 kilometri de la Meseş. Pentru acest segment cu o valoare estimată de 4 miliarde lei au fost depuse 12 oferte (din care 8 ale firmelor din China şi Turcia), iar desemnarea câştigătorului este estimată în luna august.

Tot în judeţul Sălaj urmează să înceapă lucrările pentru construirea centurii municipiului Zalău, antreprenorul general fiind o companie din China (n.r., este primul contract de infrastructură rutieră semnat cu un constructor din China).