“Noţiuni-cheie” din programmul de guvernare, precum “patriotismul economic” sau conceptul de autonomie strategică, e inspirat şi din acţiuni ale statului francez precum Programul de Relansare Economică, a susținut premierul Marcel Ciolacu, citat de News.ro. Acesta a făcut declarațiile la deschiderea oficială a Forumului de afaceri franco-român ”Împreună pentru Europa. Mai puternică, mai verde şi mai sigură” , că atunci când au pus în centrul programului de guvernare
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
”Nu putem obţine o creştere economică sustenabilă decât printr-un model bazat pe investiţii publice masive în infrastructură, energie şi industrie, în special cea agroalimentară”, a precizat Ciolacu.
”Organizarea acestui forum economic este o uriaşă oportunitate pentru mine şi noul Guvern şi o ilustraţie a importanţei parteneriatului strategic dintre România şi Franţa. Putem prezenta unor investitori mari precum marile companii franceze cu proiecte majore în România viziunea noastră pentru dezvoltarea economică a ţării. E un format foarte eficient care permite miniştrilor un dialog direct cu importanţi actori economici. În ultimii doi ani, cu toate aceste crize succesive, m-am uitat de multe ori cu admiraţie şi invidie la modul în care Franţa îşi susţine marea sa industrie naţională. Şi, când am pus în centrul programului de guvernare noţiuni-cheie precum Patriotismul Economic, ne-am inspirat şi din acţiuni ale statului francez precum Programul de Relansare Economică sau conceptul de autonomie strategică”, a spus premierul.
Marcel Ciolacu a arătat că nu putem obţine o creştere economică sustenabilă decât printr-un model bazat pe investiţii publice masive în infrastructură, energie şi industrie, în special cea agroalimentară.
”Iar aici, efortul nostru principal va fi cel de consolidare a lanţurilor valorice. Vineri, am aprobat în Guvern o schemă multianuală de 600 de milioane de euro pentru procesarea în industria agroalimentară. Vor urma scheme asemănătoare în zona materialelor de construcţii şi a energiilor verzi. Ambiţia noastră este să susţinem firmele mici şi mijlocii româneşti care să devină elemente solide în lanţuri valorice capabile să producă efecte de multiplicare economică la nivel regional. Ne dorim şi mai multe companii locale care să ajungă atât de performante încât să devină furnizori de prim rang pentru concerne precum Michelin, Dacia şi Carrefour. Vrem să folosim expertiza unor investitori de talia lui Engie sau Total care să ajute România să-şi diversifice şi multiplice proiectele în zone precum energiile regenerabile şi eficienţa energetică”, a afirmat şeful Executivului.
El a menţionat că ”sunt decişi să joace curajos cartea digitalizării accelerate a marilor infrastructuri publice”. ”Iar aici drumul corect este unul singur: să preluăm în mod organic din experienţa unor actori economici de talia Orange în telecomunicaţii sau Atos în IT, cu energia unor start-upuri româneşti care au crescut impresionant în ultimii ani, companii precum FintechOS sau Druid. Sunt deja nume sonore lansate de România în avanpostul mondial din zona noilor tehnologii şi mi se pare o eroare să nu profităm de acest potenţial uriaş”, a completat el.
”Trebuie să depăşim cumva paradoxul acesta în care România este privită pe plan internaţional drept un fel de Silicon Valley al Europei, dar noi, ca stat, nu transferăm acest potenţial enorm în administraţie. Ne dorim un sistem public digitalizat, eficient şi prietenos cu contribuabilul. Aud de la toţi investitorii străini sau români că sunt îngrijoraţi de problema resursei umane, ca să nu mai vorbesc de bătălia crâncenă pentru angajaţi supercalificaţi. Ştiu că deficitul de talente este o problemă în toate economiile europene, iar aici trebuie să recunosc rolul esenţial al marilor corporaţii franceze. Centre de excelenţă precum cel al Dacia Renault, şi nu numai, reprezintă piloni strategici de stabilitate pentru a păstra marile talente în ţara noastră!”, a spus Marcel Ciolacu, citat de News.ro.
O inițiativă de inspirație franceză, dar care intervine în piață
“A surprins în ultima vreme o inițiativa venită din zona social democrată a coaliției de guvernare prin care se dorea ieftinirea substanțială a produselor alimentare de baza, printr-un acord cu hipermarketurile pentru reducerea marjelor de profit sau, dacă nu se ajunge la un astfel de acord, printr-o inițiativa legislativă, după model francez”, arăta o analiză recentă a platformei Conso.ro.
Guvernul a adoptat chiar vineri, în 30 iunie, OUG pentru plafonarea adaosului comercial la o serie de produse alimentare. Proiectul prevede reducerea adaosurilor comerciale până la maximum 20% la procesator și la retaileri, și maximum 5% pe lanțul de distribuitori.
G4Media a explicat de ce plafonarea adaosului comercial prin ordonanță de urgență, propusă de premierul Ciolacu, e o decizie politică fundamental greșită și cu efecte pe termen lung.