Primul flux care va fi digitalizat “cap-coadă” va fi cel al emiterii de certificate de atestare fiscală, astfel încât cetăţeanul nu va mai fi nevoit să meargă la Direcţia de taxe şi impozite locale pentru a solicita acel document care atestă faptul că nu are datorii la bugetul local, a anunţat, vineri, într-o conferinţă, preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României (ADR), Octavian Oprea, citat de Agerpres.
“Anul trecut, în România au fost emise peste 11 milioane de certificate de atestare fiscală. Tocmai din acest motiv am ales ca primul flux pe care îl digitalizăm cap-coadă să fie cel al emiterii de certificate de atestare fiscală”, a menţionat Octavian Oprea, în cadrul evenimentului “Ziua naţională a comerţului electronic”, organizat de Asociaţia Română a Magazinelor Online.
Potrivit şefului ADR, un prim flux live, în săptămânile următoare, va fi destinat emiterii certificatului de atestare fiscală pentru primăriile din Bucureşti.
“În momentul de faţă, lucrăm la Autoritatea pentru Digitalizarea României la un sistem care, acum foarte mult timp, era ceva de domeniul ştiinţifico-fantastic. Vorbim de Sistemul Naţional de Interoperabilitate. (…) Fiind în secolul în care informaţia a devenit o resursă mai importantă decât aurul chiar, instituţiile nu vor mai avea nevoie de copii, nici măcar electronice, ale acelor documente. Vor avea nevoie de confirmarea unor informaţii cum că acestea se regăsesc în baze de date, iar pentru acest aspect o să dăm live la acest sistem de interoperabilitate în săptămânile ce urmează, cu fluxul prin care instituţiile vor putea accesa electronic certificatele de atestare fiscală pentru primăriile de sector din Municipiul Bucureşti. Este un prim pas, aş putea spune că este un scenariu pilot pe care îl lansăm. Vrem să vedem cum interacţionează funcţionarii, cum interacţionează cetăţenii, pentru că va fi o interfaţă care va fi la dispoziţia cetăţeanului”, a mai spus Octavian Oprea.