Președintele american Joe Biden vrea ca, în 2030, jumătate dintre maşinile vândute în Statele Unite să nu aibă emisii, adică să fie electrice, hibride, reîncărcabile sau cu hidrogen, potrivit unui document prezentat public de către Casa Albă. Biden îşi prezintă joi planul ”înverzirii” industriei americane a automobilului – printr-o creştere a vânzării maşinilor electrice şi o consolidare a reglementărilor de mediu -, în contextul unei concurenţe agresive a chinezilor şi europenilor, relatează agenția AFP, citată de News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Biden vrea ”să pună America în poziţia de a conduce viitorul maşinii electrice, să depăşească China”, care investeşte, produce şi vinde deja în marş forţat, ”şi să înfrunte criza climatică”.

Cei trei mari producători americani – Ford, GM şi Stellantis (care deţine marca istorică Chrysler) – îşi anunţă într-un comunicat comun ”ambiţia comună de a ajunge în 2030 la 40-50%” vehicule de acest tip vândute anual în Statele Unite.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

În alt comunicat, constructorii BMW, Honda, Volkswagen şi Volvo – consideraţi adesea drept mai avansaţi în domeniul electric decât marile nume de la Detroit, leagănul industriei auto americane – ”aplaudă” această iniţiativă.

Biden, atent să promită mereu ”locuri de muncă bine plătite şi sindicalizate” la fiecare intervenţie publică, şi-a atras de partea sa puternicul sindicat UAW.

”Membrii UAW sunt pregătiţi să construiască aceste maşini, aceste camioane electrice şi bateriile cu care sunt dotate. Membrii noştri sunt arma secretă a Americii în vederea câştigării acestei curse mondiale”, scrie fostul preşedinte al sindicatului, Ray Curry, citat de Casa Albă.

Acest procent de 50 la sută nu depăşeşte nivelul avut în vedere deja de numeroşi producători, însă ritmul este mare pentru Statele Unite.

Statele Unite sunt leagănul Tesla – în mod incontestabil marea vedetă mondială a maşinii electrice -, însă producătorii şi automobiliştii americani au întârziat să se convertească, în comparaţie cu chinezii şi europenii.

Potrivit Agenţiei Internaţionale a Energiei (AIE), în 2020 vehiculele electrice reprezentau în Statele Unite doar 2% dintre vânzările de maşini noi – în timp ce în Europa ele reprezentau 10%.

Joe Biden, care organizează joi un eveniment pe peluza Casei Albe pentru a detalia aceste măsuri, intenţionează totodată să consolideze din nou reglementările cu privire la consumul de carburant.

Fostul preşedinte republican Donald Trump a revizuit în scădere puternică exigenţele predecesorului democrat Barack Obama în acest dosar.

Actualele reglementări cu privire la emisii, care datează din martie 2020, le impun producătorilor să îmbunătăţească cu 1,5% pe an performanţa energetică a modelelor lor, adică distanţa parcursă cu o unitate de carburant, în perioada 2021-2026, faţă de 5% cât cerea administraţia Obama.

Administraţia Biden nu a prezentat imediat care este obiectivul său la acest capitol.