Compania de Drumuri ar putea inaugura în martie 26 de kilometri de Autostradă și Drum Expres, primii din 2024. Pe Autostrada București Sud constructorul Alsim Alarko din Turcia trebuie să dea în trafic 13 kilometri între nodurile rutiere DN 5 (Jilava) și DN 4 (Popești-Leordeni) cu lucrări în derulare pe 7 km între Vidra și DN 4, iar alți 13 kilometri de drum de mare viteză pot fi deschiși în prima lună de primăvară în Bihor, șantierul Strabag Drum Expres Oradea – Autostrada Transilvania, primul Drum Expres din Transilvania.
Încă este devreme pentru a spune care va fi prima inaugurare din 2024. Constructorii depind de vreme, de livrările de materiale (parapete de protecție etc), dar și de deciziile CNAIR care trebuie să facă recepțiile la terminarea lucrărilor. Strabag nu mai are șantiere mari în derulare la CNAIR, deci poate mobiliza resursele, însă Alsim Alarko lucrează și pe lotul 1 de pe A0 până la nodul de legătură cu Autostrada Soarelui pe care trebuie să-l deschidă neapărat până la sezonul estival. Nu poate fi exclusă din ecuație data alegerilor europarlamentare, 9 iunie 2024. Pentru Strabag, deschiderea Drumului Expres se va face la termen, conform contractului, dar pentru Alsim Alarko recepția este întârziată față de promisiunile din aprilie 2023. Ministrul Grindeanu dădea asigurări pe șantier că Alsim termină lotul 2 în vara 2023 și lotul 1 cel mai târziu în noiembrie 2023 după cum Economedia relata atunci.
Drumul Expres Oradea – Autostrada Transilvania (A3) are o lungime totală de 19 km cu 13 km profil Drum Expres. La sfârșitul lunii decembrie 2023, Strabag era la 91% stadiu fizic de execuție. Cele mai noi imagini au fost publicate pe Canalul YouTube „Marian Marian”:
Autostrada A0 București Sud
Pe Autostrada A0 București Sud, tronsonul dintre Jilava și Vidra (6 km) este aproape finalizat, dar nodul rutier este la Popești-Leordeni DN 4. Pe încă 7 kilometri între Vidra și Popești (DN 4) se mai lucrează la poduri și nu sunt montate parapetele de protecție între sensurile de mers și cele laterale. Lotul 2 Bragadiru – Vidra este executat 99%, iar lotul 1 A2 – Vidra 84%.
Imagini cu lucrările Alsim Alarko au fost publicate pe Canalul YouTube „Infrastructura România”: