Primăria vrea parteneriat cu Ministerul Transporturilor și CFR pentru a moderniza Gara Brașov. Inaugurată în 1962, clădirea n-a mai avut parte de modernizare din anii ’90, iar în prezent, imaginea ei este deplorabilă, transmite Agenția de presă Rador, care citează Radio Brașov.
Municipalitatea a încercat de mai multe ori să preia clădirea pentru a o moderniza, dar nu s-a putut acest lucru. Cadrul legislativ a fost schimbat, iar municipalitatea ar putea investi fonduri, dacă va fi încheiat parteneriat cu Ministerul și CFR.
Autoritățile locale spun că proiectul parteneriatului ar putea fi concretizat în luna iunie.
„Există din luna martie cadrul legislativ care permite parteneriatele cu autoritățile feroviare naționale. Am avut discuții cu Ministerul și avem interesul de a ne implica și de a fi parteneri. Urmează să semnăm și să ajungem la forma finală a acordului de parteneriat în săptămânile următoare, iar în paralel, în Comisia Tehnică de Urbanism, proiectanții trebuie să vină cu modificările făcute asupra proiectului Gării Brașov, astfel încât să aprobăm și să eliberăm autorizația de construire. Lucrurile acestea ar trebui să se întâmple în luna iunie. Singura necunoscută va fi soluția de finanțare, dar Municipiul e dispus să acopere o parte dintre cele 62 de milioane de lei, necesare reabilitării gării.“, a declarat primarul municipiului Brașov, Allen Coliban.
După proiectul tehnic, mai e nevoie de autorizația de construire după care ar trebui demarată licitația de lucrări de către CFR Infrastructură. Edilul a mai amintit și de proiectul trenului metropolitan.
„Avem proiectele pentru implementarea trenului metropolitan, așteptăm deschiderea Programului Operațional de Transport pentru a obține finanțare nerambursabilă pentru operarea unui astfel de sistem“, a adăugat Allen Coliban.
Proiectul trenului metropolitan are trei faze. Prima presupune operarea cu infrastructura existentă și utilizarea unui tren propulsat cel mai probabil cu hidrogen, deoarece linia către Codlea nu este electrificată, ceea ce ar acoperi aproximativ 80% din zona metropolitană. Faza a doua înseamnă electrificarea și dublarea liniei către Codlea, proiect pe care îl are CFR Infrastructură, și extinderea liniilor către aeroport și către Bod. Faza a treia este studiul de fezabilitate pe care îl desfășoară Agenția Metropolitană pentru a extinde toată infrastructura și să ofere o acoperire mai bună pe toată zona metropolitană.