Primăria Capitalei anunță redeschiderea circulației pe Podul Grant la sfârșitul lunii. Lucările pe sensul Crângași-Turda au ajuns la 95 %

Podul Grant reparații PMB

Circulația pe Podul Grant, sensul Crângași-Turda va fi redeschisă la sfârșitul lunii, conform termenului asumat, a anunțat marți, 12 martie, Primarul General, Nicușor Dan. Lucrările de consolidare reluate de la 33 % (oprite în 2020) au ajuns acum la 95 %, a fost montată șina de tramvai, iar după finalizarea asfaltării se trasează marcajele și se redeschide circulația rutieră. Este posibil ca macazul STB de pe linia 41 să fie demontat mai devreme pentru a fi montat pe Calea Moșilor. Tramvaiele liniei 41 (una dintre cele mai aglomerate) circulă cu macaz, iar traficul rutier a fost închis și deviat pe Calea Crângași din 16 octombrie 2023. BogArt este constructorul care lucrează la Piața Eroii Revoluției și va lucra în Asocierea cu Erbașu (Lider) la Planșeul de la Piața Unirii.

,,Lucrările la Podul Grant pe sensul Turda-Crângași sunt finalizate în proporție de 95%. Primarul General, Nicușor Dan: “Am verificat zilele trecute șantierul și se turna (sic !) ultimul strat de asfalt. După 14 zile de la finalizarea asfaltării se vor trasa marcajele rutiere și se redeschide circulația rutieră.”-Nicușor Dan.

Lucrările pentru așternerea asfaltului au început săptămâna trecută, preciza consilierul general USR, Nicorel Nicorescu : ,,Vești bune pentru traficul din zona de vest a Capitalei !Șoferii vor putea circula pe Podul Grant, sensul de mers spre Str. Turda, de la sfârșitul lunii. Lucrările sunt gata în proporție de 85-90%.

În prezent, la Podul Grant, sensul spre Turda, se fac ultimele lucrări la șina de tramvai. Începând de sâmbătă, 9 martie, va fi turnat ultimul strat de asfalt. Când acesta va fi complet uscat, în 14 zile, vor fi trasate și marcajele rutiere, iar șoferii vor putea circula pe aici.” – Nicorel Nicorescu.
Sursa Foto : Nicorel Nicorescu

Primăria Capitalei a semnat în martie 2023 cu BogArt (singurul constructor care a depus ofertă) contractul pentru finalizarea lucrărilor de reabilitare ale Podului Grant. Este un proiect început în 2019, în mandatul Gabrielei Firea, dar oprit un mai târziu pentru că PMB nu a mai asigurat finanțarea lucrărilor pentru Compania Municipală Străzi Poduri și Pasaje. Lucrările costă 54 milioane lei și se reiau de la 33%, iar în timpul reparațiilor, în funcție de etapa de șantier, tramvaiul 41 va circula pe o singură linie în ambele direcții. Etapa de proiectare durează 2 luni, iar execuția 22 de luni.

„Punem în siguranță infrastructura rutieră a Capitalei și începem prin consolidarea Podului Grant ! Astăzi a fost semnat contractul pentru reluarea lucrărilor de consolidare și modernizare la unul dintre cele mai mari pasaje din Capitală – Podul Grant. Lucrările vor începe în perioada următoare și vor fi executate de BOG`ART S.R.L., pe o perioadă de 24 de luni.

Pasajul denivelat Pod Grant este format din podul principal, 6 bretele, trotuar și scări. Investiția privind consolidarea acestui obiectiv a început în aprilie 2019 și a fost realizată în proporţie de 35%. Astfel, pe parcursul următoarelor 24 de luni, se va interveni etapizat, atât la pasajul principal, cât și la cele 6 bretele și la trotuarul pietonal, prin lucrări de:

Infrastructură
Suprastructură – structură de rezistenţă
Suprastructură – cale de tramvai
Suprastructură – cale rutieră
Siguranţa circulaţiei

,,În cadrul acestui contract se vor achizitiona servicii de proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul de investiție „Pasaj Denivelat Suprateran Pod Grant”. Expertiza realizată în anul 2021 prin care se stabilește starea tehnică actuală a Podului Grant, relevă lucrările necesare pentru aducerea pasajului într-o stare tehnică bună, conform normelor în vigoare. Prin realizarea obiectivului de investiții se va asigura circulația îîn condiții de siguranță și confort pe pasajul „Pod Grant.” De asemenea, se va aduce pasajul într-o stare tehnică corespunzătoare cerințelor de rezistență și siguranță cerute de standardele în vigoare. Lucrările de intervenție sunt necesare protejării construcției existente, care în timp pot suferi degradări semnificative determinate de deficiențele constructive constatate, cauzate, în special, de infiltrații prin rosturi și hidroizolații degradate pe structurile consolidate”, viceprimarul Stelian  Budjuveanu.

Comentarii

  1. De curiozitate dle Primar General, ați dispus prelevare de probe de vestitul asfalt de pe podul Grant? S- ar putea să aveți o surpriză …

  2. Parcă de 1 martie trebuia să meargă. Tare sunt curios de calitatea lucrărilor. Când turnau beton pe temperaturi sub 5 grade. Ba chiar negative. Stând în zonă, am văzut și eu lucrările, cam de mântuială. Apropo, la pariu că dacă apar gropi și se deteriorează repede va fi vina Psdnlusrudmr… că nu au făcut/au făcut. Între timp aștept să se dea drumul la circulație. Și pentru a determina lumea din Giulești să nu mai folosească mașina, ar fi bine să facă liniile 11 și 44 la intervale decente. Nu la peste 20 minute. Nu așa stimulezi folosirea transportului public, cu intervale nesimțite. Eu am noroc că am metroul la 5 minute de mers pe jos. Dar lumea din Giulești chiar se plânge de intervalul mare al liniilor 11 și 44. În plus nici 162 și 163 nu vin prea repede…2 unul după altul apoi 25 minute nimic…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *