Primăria Municipiului Blaj a anulat licitația pentru construirea Centurii Blaj. Ofertele Retter și Dimex 2000, considerate neconforme

Blaj

Primăria municipiului Blaj a anulat licitația pentru proiectarea și execuția Centurii municipiului, un contract de aprox. 150 de milioane lei. Licitația pentru varianta Blaj, șosea de 7 kilometri lungime a fost lansată la începutul lunii martie, iar cele două oferte au venit de constructorii români Retter ProjectManagement respectiv Dimex 2000. Retter lucrează pe primul lot al Autostrăzii Moldovei (A7) unde antreprenorul principal este Pizzarotti, iar Dimex 2000 va construi Drumul Expres Tureni (DN 1-Autostrada Transilvania). Una dintre posibilele explicații pentru anularea procedurii este că ofertele au depășit valoarea maximă de 150 de milioane lei. Prețul ofertei avea un punctaj de 60 %.

Centura Blaj are o lungime de 7 kilometri, profil de Drum Național cu o singură bandă/sens și se va conecta cu Drumul Transregio Blaj-Teiuș-Autostrada A 10 (Sebeș-Turda). Durata contractului este de 24 de luni din care 6 luni pentru etapa de proiectare și 18 luni pentru execuție.

Licitația pentru centura Blaj, anulată în SEAP :

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

,,Obiectivul general al proiectului: Obiectivul contribuie la scoaterea traficului greu si de tranzit  din interiorul municipiului,  la des-congestionarea si sporirea considerabila a capacităţii de circulaţie, fluidizarea traficului, reducerea degradarii şi a uzurii arterelor existente datorită suprasolicitărilor cauzate de  traficul greu, reducerea sem-nificativă a poluării mediului prin reducerea noxelor si zgomotului, realizarea legăturilor între reţelele de transport care atrag fluxuri de mărfuri, reducerea consumului de carburanti. Varianta Ocolitoare Blaj va prelua o parte din traficul care în prezent se desfăşoară pe reţeaua de drumuri existente.” -Documentație Tehnică SEAP.

Cea mai importată lucrare de artă va fi pasajul peste Magistrala CFR la intrarea de pe DN 14 B dinspre A 10, municipiul fiind traversat de magistrala feroviară de importanță națională – Magistrala 300 (București – Brașov – Sighișoara -Mediaș – Blaj – Teiuș – Cluj Napoca – Oradea), conform Planului de Mobilitate Durabilă.

Protocolul între Ministerul Transporturilor/CNAIR și Primăria Municipiului Blaj pentru transferul proiectului a fost semnat în februarie 2023 la București. CNAIR va asigura finanțarea europeană a proiectului și procedurile pentru exproprieri, a transmis în februarie, directorul Companiei, Cristian Pistol : ,,Prin protocolul semnat, autoritățile locale pot demara licitația pentru realizarea proiectului tehnic și pentru construcția Variantei Ocolitoare a Municipiului Blaj! CNAIR se va ocupa de:

– accesarea finanțării europene nerambursabile pentru acest obiectiv

– promovarea hotărârilor de guvern pentru expropriere, în baza Studiului de Fezabilitate elaborat de Unitatea Administrativ Teritorială Blaj.

Proiectul este important atât pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din județul Alba, cât și pentru dezvoltarea economică și socială a zonei.”

Date Tehnice :

,,Caracteristicile principale construcției sunt:

S-au stabilit elemente de gabarit pentru drum clasa tehnica III

-Lăţimea părţii carosabile în aliniament s-a proiectat de 2X3.5m in aliniament cu acostamente de 1.0m. Se vor realiza benzi de incadrare de 2×0.50m cu aceeasi structura ca in in carosabil. In aliniament profilul transversal are o panta de 2.5%.

-Platforma va avea o latime de 9m (2*3.5m+2*1.0m) pentru deblee si min 10m (2*3.5m+2*1.0m +2*w) pentru zona de rambleu incluzand in elemente de scurgerea apelor si un spatiu suplimentar pentru parapetele directionale.

-Viteza de proiectare s-a ales de 60km/h iar pe sectoare izolate de 40, respective 50 km/h

Alte inițiative/contracte asociate cu această achiziție de lucrări

Municipiul Blaj a incheiat un contract de Servicii de elaborare  ”STUDIU DE FEZABILITATE, PAC  SI PROIECT TEHNIC DE EXECUTIE PENTRU  MODERNIZARE   DN 14B + PODURI (PESTE CF M 200 TEIUȘ ȘI CF M300 CRĂCIUNEL)  pentru realizarea obiectivului de investitie: “DRUM TRANSREGIO BLAJ-TEIUS-A10”.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: