Legătura Clujului la Autostrada Transilvania : Dimex 2000 a câștigat contractul pentru Drumul Expres Tureni între DN 1 și A 3

Cluj Napoca Emerging Europe sursa foto: Emerging Europe

Constructorul român Dimex 2000 (din Bistrița Năsăud) a câștigat contractul de 110 milioane Euro pentru execuția Drumului Expres Tureni, șosea de legătură între Autostrada Transilvania și DN 1 Turda-Cluj Napoca, o rută propusă să devină legătura municipiului Cluj Napoca la A3. Desemnarea câștigătorului a fost anunțată marți, de șeful CNAIR, Cristian Pistol. Licitația a fost lansată în februarie, iar Dimex 2000 și Ozaltin au depus oferte în aprilie (detalii aici).

,,Astăzi a fost desemnat câștigătorul contractului pentru construcția drumului de legatură dintre A 3 și DN 1 (localitatea Tureni, județul Cluj) !

Asocierea DIMEX-2000 COMPANY (Leader),OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS,OPR ASFALT,AUTOTEHNOROM,CON-A OPERATIONS va avea la dispoziţie 562,61 milioane de lei (fără TVA) şi 18 luni pentru a finaliza lucrările. Drumul expres cu o lungime de circa 5 km va avea o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime prevăzut cu separatoarele de sens.

Pe această șosea vor fi construite 7 poduri și viaducte, din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri. Procedura pentru semnarea contractului finanțat din fonduri europene nerambursabile va putea fi demarată peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații.”

Lungimea Drumului Expres este de 4,9 kilometri, iar alți 10 kilometri reprezintă lungimea bretelelor de la nodurile A3 și DN 1 (bretelele vor avea două benzi). Profilul este de drum expres cu o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime unde se montează separatoarele de sens. Sunt prevăzute 7 poduri și viaducte din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri. A doua structură ca lungime este un pasaj peste Drumul Județean 103 Z, pod de încrucișare cu o lungime de 158 metri, conform caietului de sarcini pe care l-a consultat Economedia. Acest drum Expres este necesar pentru asigurarea unei legături mai rapide pentru accesul în Municipiul Cluj-Napoca din Autostrada Transilvania, în prezent accesul fiind posibil prin municipiul Turda (zona de Sud) sau prin Vest, prin Floreşti şi DN 1, unul dintre cele mai aglomerate tronsoane din România (peste 50.000 autovehicule/zi).

Proiectul este derulat de CNAIR prin Regionala de Drumuri Cluj, a transmis primarul Emil Boc. „Valoarea devizului general aprobat conform H.G. 853/30.06.2022 este de 788.787.897 lei cu TVA. Proiectul are asigurată finanțarea necesară pentru implementarea lucrărilor. Acest proiect va contribui la descongestionarea traficului din Cluj – Napoca, zona Baciu – Cluj-Napoca – Bulevardul Muncii – Apahida. Traficul greu care azi se descarcă de pe autostrada la Gilău – Nădășel și pleacă în direcția Maramureș sau Bistrița va ocoli municipiul Cluj-Napoca utilizând drumul expres nou propus în zona Tureni și centura ocolitoare Vâlcele – Apahida. De asemenea, traficul Gilău – Cluj-Napoca va fi diminuat având în vedere posibilitatea utilizării unei alte conexiuni cu Autostrada Transilvania, cea propusă prin acest proiect. Felicitări echipei DRDP Cluj-Napoca pentru implicare și profesionalism și, nu în ultimul rând, Ministerului Transporturilor și CNAIR pentru finanțare și implicare în promovarea proiectului”, a spus Boc.

sursa foto: Emerging Europe

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *