Transgaz și omologul său din Republica Moldova (pe care îl deține – n.r.), Vestmoldtransgaz, vor opera, de la 1 noiembrie, discounturi de 50% la tarifele reglementate de rezervare de capacitate de tranzit prin conducte pentru importurile de gaze destinate aprovizionării la iarnă a Ucrainei, potrivit deciziilor autoritățlor de reglementare din ambele țări. Anterior, reprezentanții guvernului ucrainean deplângeau tarifele mari pe care le cerea Transgaz pentru tranzit și care ar fi îngreunat posibilitatea alimentării Kievului cu gaz în mod current, dar și pentru stocurile de iarnă. Pe ruta românească, Ucraina poate aduce GNL descărcat în porturile mediteraneene grecești, apoi împins pe conducte până lângă Galați (Isaccea), de unde trece în țara vecină. Tot pe la noi, ucrainenii pot aduce gaz din Azerbaijan, așa numitul Coridor Transbalcanic, via Turcia și Bulgaria. Gazul mai poate ajunge în Ucraina, prin România, cu “ocolul” Republica Moldova – gazoductul Iași – Ungheni.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Ucraina este încă, în ciuda războiului care i-a afectat capacitate industrială, o piață mare pentru gaz, consumul anual fiind de peste 20 de miliarde de metri cubi. După ce, în urmă cu doi ani, s-a decuplat de la gazele rusești, acum se aprovizionează în cea mai mare parte prin Polonia. O a doua rută ce s-a deschis este cea balcanică, care presupune că GNL-ul american descărcat în porturile grecești să fie adus până în Ucraina, cu România ca punct terminus al coridorului. Evident, această rută este puternic susținută de America, care vrea să ia locul Rusiei în aprovizionarea cu gaze a Europei, dar și de UE. Însă, până în prezent, acest Coridor, deși operaționalizat, se bucură de un interes redus pentru marii traderi de gaze, pentru că GNL este mai scump decât gazul rusesc, ruta este mai lungă, deci încărcată de tarife de tranzit, iar consumul ucrainenilor este oscilant, marile instalații intrând sub tirul rușilor. Nici cu stocarea ucrainenii nu stau mai bine, ei având cel mai mic grad de umplere a depozitelor din toată Europa – 28 (potrivit datelor centralizate ale operatorilor de transport).

Se vede chiar din datele interactive Transgaz că ieșirile de gaz dinspre România spre Ucraina – punctul Isaccea, au fost foarte rare și, atunci când s-au întâmplat, cantitățile tranzitate au fost mici – nici 2 milioane de metri cubi pe zi.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Transgaz este compania care are monopolul transportului de gaz pe teritoriul României și care asigură și serviciile de tranzit pentru clienții din statele vecine. Cel mai mult gaz îl tranzităm pentru unguri