Primăria Sinaia nu renunță la tunelul de 600 de metri din centrul stațiunii și nici la parcarea subterană cu 200 de locuri. Primăria a lansat o nouă licitație pentru documentația tehnică

Sinaia

Primăria Sinaia nu renunță la proiectul prin care vrea să construiască un tunel lung de 600 de metri prin centrul stațiunii și nici la parcarea subterană cu 200 de locuri, o nouă licitație pentru documentația tehnică a investiției fiind lansată pe miercuri, 31 mai. Este o nouă procedură pentru contractarea studiului de fezabilitate, emiterea certificatelor de urbanism și a proiectului pentru Autorizația de Construire, achiziția anterioară fiind anulată din cauza unor „abaterilor grave de la prevederile legislative care afectează procedura/imposibilitatea încheierii contractului”, după cum Economedia a explicat aici. Spre deosebire de Bușteni, Azuga și Predeal unde DN 1 „taie” stațiunile, Sinaia are o centură – DN 1 pe la Gara Sinaia, șosea pe care o administrează CNAIR. Pentru Sinaia, CNAIR și CJ Prahova derulează proiectele pasajelor de la Sinaia Sud și Sinaia Nord.

Așadar, Primăria Sinaia a scos la licitație un nou contract pentru proiectarea unui pasaj rutier subteran de legătură între bulevardele principale Carol I și Ferdinand, artere de lângă Parcul Dimitrie Ghica și Cazinoul din centrul orașului. Totodată, caietul de sarcini pe care l-a consultat Economedia prevede și o parcare subterană cu minimum 200 de locuri între Bulevardul Carol I și strada Eroilor.

Practic, Primăria Sinaia propune ca zona centrală să rămână complet pietonală, iar traficul general (inclusiv transportul în comun) să se mute complet în subteran.

„Pasajul subteran va avea în plan, lungimea aproximativă de aprox. 600 de metri asigurând legătura rutieră între bulevardul Carol I – intersecție strada Aosta și bulevardul Ferdinand – intersecție strada Eroilor. Pasajul va fi bidirecțional cu asigurarea gabaritului de circulație, în profil transversal platforma va cuprinde două benzi de circulație cu lățimea minimă de 3,5 metri și trotuare de serviciu și de evacuare a pietonilor”, arată caietul de sarcini.

„Investiția presupune realizarea serviciilor de proiectare și elaborare documentații tehnico-economice: Studiu de Fezabilitate, inclusiv studii de teren și documentațiile pentru obținere certificat de urbanism, avize/acorduri, proiect pentru autorizarea execuției lucrărilor (P.A.C.), proiect pentru organizarea execuției lucrărilor (P.O.E.), proiect tehnic de execuție pentru obiectivul de investiție „Reconfigurare urbanistică în zona parcului central și realizarea unei zone pietonale cu acces carosabil restricționat între intersecția Bdul Carol I – str. Aosta și intersecția B-dul Ferdinand – str. Eroilor, inclusiv realizarea unui pasaj auto subteran de legătură între B-dul Carol I și B-dul Ferdinand” dupa cum urmeaza: 1.Pasaj subteran; 2.Rampele de intrare/iesire din pasaj trebuie să asigure o pantă în sens longitudinal care să permite colectarea și evacuarea apelor cât și accesul autoturismelor și a mașinilor de urgență; 3.Parcare subterană: amplasată sub parcul din zona centrală (min 200 locuri, cu o suprafață maximă 6.000,00 mp), ce va elimina timpii suplimentari căutării unui loc de parcare și în același timp va aduce un aport semnificativ creșterii calității vieții și al siguranței circulației. Parcarea va fi conectată la pasajul subteran, intrarea/iesirea auto realizându-se prin pasajul subetran. Pentru intrarea/ieșirea pietonală parcarea va fi dotată cu 2 zone de evacuare cu scări și lift persoane. 4.Alei pietonale și piste de bicicliști. La nivelul caietului de sarcini autoritatea contractanta prezinta in detaliu natura, cantitatea serviciilor, nevoile si cerintele autoritatii cu privire la contractul de achizitie publica. Valoarea investiției este de 3.600.000,00 lei fara TVA”, arată documentația SEAP.

Durata contractului de 3,6 milioane lei este de 5 luni, ofertele pot fi depuse până pe 7 iulie, iar finanțarea este asigurată din fonduri europene (Proiect finanțat prin Programul Operațional de Asistență Tehnică (POAT) 2014-2020 cu Axa prioritară 1, Obiectivul Specific 1.1, Acțiunea 1.1.1 Asistență orizontală pentru beneficiarii FESI și specifică pentru beneficiarii POAT, POIM și POC)

Comentarii

  1. Mai bine faceti un tunel de la noua vilă a Primarului Liberal la Bd Carol faca faceti aceasta devastare!
    Pe surse se zice că constructia faraonică de pe terenul Mânăstirii Sinaia ar fi a lui Oprea.
    Fără acte si fară autorizatie!😵
    Spor la tunele!

  2. In locul pastrarii Sinaii ca destinatie turistica, oraselul a ajuns sa fie cu mall si cu jmechereli. Ar fi putut avea “mall turistic” la marginea orasului dar centrul sa fi fost pastrat asa cum a fost cunoscuta si vestita in toata tara. Dar in fiece urba au aparut interesele diavolesti ale banului care stapaneste iudele ce isi vand inima ptr un pumn de banisori

  3. Hehehe…
    Lucrurile sunt mult mai complexe decat ne-am inchipui. Toate aceste proiecte megalomane de infrastructura duc catre un singur punct: boala tunelurilor pe sub orase (vezi si pe cel de la Campina, foarte controversat), boala soselelor peste munti (vezi proiectele din Baiului, din valea Doftanei, etc) si probabil si alte maladii similare, provin de la aceeasi minte bolnava: atotputernicul stapan mafiot al judetului, care a facut tot felul de manarii ani de zile. Abia anul asta s-a facut o prima investigatie despre el (vezi “Reteaua Albanezul” de la ProTV) care nu face decat sa ridice timid un colt al presului, sub care se afla muuult gunoi. Ca nenea Iulian este pe cai mari, in conducerea nationala a PNL, fiind acoperit de sistemul mafiot si corupt care se “roteste” la guvernare. Se aude ca insusi palatul Cotroceni il protejeaza, in neghiobia lui tot mai paralela cu realitatile. Pe un asemenea om ar fi suficient sa-l vezi cum vorbeste si cum se poarta, ca sa te lamuresti cat de mediocru este… Iar primarii de Campina si de Ploiesti nu sunt, de multe ori, decat niste executanti ai ideilor sale cretine, cu care isi bate joc de acest judet, pe care il trateaza arogant ca pe propria curte…
    Asta ne-am ales, asta avem, dragilor ! Cazurile de genul asta ne dovedesc ca e muuult mai important la alegerile locale sa te documentezi despre candidatii de la judet, decat despre cei din orasul sau comuna ta – azi nu mai conteaza primarul, cat conteaza cine-i seful judetului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *