Primăria București a reluat reparațiile Podului Grant, iar de la 1 octombrie lucrările se vor face pe sensul Crângași-Turda, cel mai probabil cu închiderea circulației pe cele două benzi și devierea liniei de tramvai 41 pe sensul opus (reparat) în sistem pendul, cu circulație pe o singură liniei în ambele direcții, a anunțat marți, Primarul General, Nicușor Dan. Podul Grant a fost construit în anii 80, iar reparațiile începute în 2019 (administrația Gabriela Firea) au fost suspendate în 2020 pentru că PMB nu a mai asigurat finanțarea lucrărilor.
Contractul pentru finalizarea reparațiilor la Podul Grant a fost semnat în primăvară cu antreprenorul român BogArt pentru 54 milioane lei și o durată de execuție de 22 luni. Primarul General, Nicușor Dan a spus că, dacă în Comisia de Circulație se aprobă închiderea totală a sensului Crângași-Turda restricțiile vor dura doar din octombrie 2023 până în primăvara 2024 : ,, Toate lucrările pe care noi le facem sunt dinspre Crângați către Turda și atunci acest sens al liniei de tramvai va fi înlocuit, refăcut. Tramvaiul va circula alternativ, pe celălalt sens. Există și varianta de a circula în dublu sens (n.r. pe calea Turda-Crângași, dar există și varianta discutată în Comisia Tehnică de Circulație de închidere a traficului pe această porțiune integral. CFR Infrastructură ne-a rugat să nu lucrăm în zona liniilor de cale ferată mai devreme de 1 octombrie. Depinde de decizia pe care o luăm pentru trafic. Dacă oprim traficul pe această parte care ne interesează, atunci terminăm mai repede, dacă nu, atunci vor fi 22 de luni”, a spus Nicușor Dan.
Primarul General a mai anunțat că s-a finalizat expertiza tehnică pentru Pasajul Basarab, cu structura de rezistență încadrată la calificativul ,,satisfăcător”.