Expertiza Pasajului Basarab: Primăria Capitalei a primit o singură ofertă la contractul pentru verificarea tehnică a podului pe care nu l-a recepționat

Podul Basarab BUCURESTI - VEDERE AERIANA Vedere aeriana a Bucurestiului. Inquam Photos / David Muntean

Primăria Capitalei a primit o singură ofertă pentru expertiza Pasajului Basarab, pod inaugurat în 2011, dar fără a avea recepția completă. Oferta a venit din partea proiectantului Betarmex (firmă din Deva specializată în proiectare și consultanță în construcții).

Început de Băsescu și terminat de Oprescu, pasajul Basarab, cel mai lung din București, nu are nici acum recepția finală, deși este deschis circulației din 2011. Pentru a finaliza recepția podului care se degradează (elementele metalice au ruginit), Primăria Capitalei a scos la licitație un contract de 375.000 de lei cu o durată de 60 de zile. Dacă oferta depusă de proiectant este conformă, atunci contractul poate fi semnat.

Potrivit datelor din caietul de sarcini, Primăria a semnat contractul de proiectare și execuție în 2006 cu Asocierea italo-spaniolă (Astaldi-FCC), iar în iunie 2011, la inaugurare, s-a semnat doar un proces verbal de predare-primire pentru „punerea în funcțiune” pe o parte a investiției. În 2015, la terminarea lucrărilor, s-a încheiat un proces verbal de recepție la terminarea lucrărilor care a fost respins de Primarul General Sorin Oprescu, iar în 2017, în mandatul Gabrielei firea, s-a făcut o nouă expertiză tehnică respinsă în 2019.

„Expertiza Tehnica va verifica: – Modul de respectare al proiectului; – Calitatea executiei lucrarilor; – Modul in care exploatarea lucrărilor a influențat construcția și performanțele de siguranță a pasajului pe perioada de la finalizarea lucrărilor (2011) și termenul actual de recepție la terminarea lucrărilor; – Starea tehnică a construcției în conformitate cu reglementările tehnice în vigoare și măsurile de intervenție care se impun”, arată datele din SEAP.

Pasajul Basarab are o lungime totală de 1,9 kilometri, din care podul hobanat 360 de metri, iar lățimea este de 43 metri. Durata expertizei tehnice este de 60 de zile, iar valoarea contractului de 375.000 lei. Podul, „început de Băsescu și terminat de Oprescu” așa cum indică plăcuța montată la inaugurarea din 2011 era cel mai lat pod hobanat urban din Europa și cel mai lung pasaj din București, însă Primăria nu a reușit să facă recepția finală, iar pasajul s-a degradat în lipsa lucrărilor de întreținere (detalii aici).

Vedere aeriana a Bucurestiului. Inquam Photos / David Muntean

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *