Primarul Sectorului 2: Lucrările la Pasajul Doamna Ghica din Bucureşti se reiau de luni / Şantierul este abandonat de mai bine de o jumătate de an

pasajul doamna ghica

Lucrările pentru construirea Pasajului superateran de la intersecţia Doamna Ghica din Bucureşti se reiau de luni, după o pauză de peste o jumătate de an, a anunţat, primarul Sectorului 2 Radu Mihaiu. Pasajul Doamna Ghica este cel mai important proiect de infrastructură rutieră pe care îl derulează Primăria Generală, iar lucrările pot fi reluate după ce Primăria Sectorului 2 a finanţat proiectul PMB cu 30 de milioane de lei de la buget.

Radu Mihaiu promite că, din septembrie, la începerea noului an şcolar, traficul va fi mai fluent prin intersecţia Colentina – Doamna Ghica, unde acum sunt şi restricţii. „Ieri a fost semnată dispoziția de începere a lucrărilor pentru Pasajul Doamna Ghica. De luni începe munca Triada, pentru ape pluviale, iar de pe 12 iulie începe Trustul de Clădiri Metropolitane partea de asfaltare. Planul este ca până în septembrie, la începerea școlii, circulația să fie mult îmbunătățită (cu bretele de circulație pe ambele sensuri). Finalizarea pasajului va fi anul viitor, așa cum am anunțat în repetate rânduri”, a scris pe pagina sa de Facebook, primarul Radu Mihaiu.

Gabriela Firea a început lucrările la pasaj în septembrie 2019 şi a promis inaugurarea până la finalul anului 2020

Lucrările pentru construirea Pasajului Doamna Ghica au început în septembrie 2019, antreprenor fiind Trustul de Clădiri Metropolitane, Companie din subordinea PMB, iar costul lucrărilor a fost stabilit la 110 milioane lei. În vara anului 2020, înainte de alegerile locale, fostul Primar General promitea inaugurarea pasajului până la finalul acelui an. Pe şantier însă, lucrările au încetinit şi chiar s-au blocat la un stadiu fizic de execuţie de sub 50% pentru că Municipalitatea nu a reuşit să asigure finanţarea lucrărilor.

Linie de tramvai între Pipera şi „cartierele dormitor”

În proiectul tehnic, Pasajul nu a fost prevăzut şi cu linie de tramvai care ar putea asigura transportul public între zona de business Pipera şi cartierele „dormitor” Pantelimon şi Titan. Atunci când a decis să acorde sprijinul financiar pentru reluarea lucrărilor, Primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu a menţionat că linia de tramvai este necesară (n.r înseamnă reducerea carosabilului la o singură bandă pe sens).

Tot în Sectorul 2, o altă investiţie mult întârziată este parcarea tip Park&Ride de la Pantelimon / Granitul cu o capacitate de aproximativ 500 de locuri pe care Primăria Capitalei estimează să o inaugureze la început de toamnă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *