Primele 51 de autobuze electrice pe care le-a cumpărat Primăria Capitalei au fost livrate cu vaporul din China și vor intra în circulație până la sfârșitul anului, anunță viceprimarul Stelian Bujduveanu. Contractul de peste 300 de milioane lei pentru 100 de autobuze electrice a fost semnat cu BMC, producător din Turcia cu fabrică în China. Primul lot de 51 de autobuze a ajuns în Portul Constanța, iar luna viitoare vor fi livrate alte 49 de unități, a spus Bujduveanu.
Noile autobuze electrice sunt din gama de 12m lungime și vor avea autonomie de minim 200 km între două încărcări succesive, tracțiune complet electrică, realizată autonom cu Sistem Reîncărcabil de Stocare e Energiei Electrice (SRSEE), baterii de acumulatori, podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului, trei uși duble și aer condiționat”, a transmis în iunie 2022 PMB.
„Primele 51 de autobuze electrice BMC au ajuns în România ! Am depus toate eforturile pentru ca bucureștenii să poată circula cu autobuzele electrice până la sfârșitul acestui an și astăzi avem rezultatele: Vehiculele au fost livrate cu aproximativ 4 luni mai devreme față de termenul prevăzut în contract. Autobuzele se află în prezent în Portul Constanța și vor pleca spre București. Acesta este primul lot din cele 100 de autobuze electrice pe care Primăria Capitalei le-a achiziționat. Celelalte 49 de autobuze electrice vor sosi în luna noiembrie, iar până pe 2 Decembrie vor fi livrate, treptat, și 100 de stații de încărcare. Cele 100 de vehicule, care vor înnoi flota STB, sunt achiziționate cu fonduri europene nerambursabile, prin programul Programul Operațional Regional. Primele autobuze electrice vor circula pe străzile din Capitală până la sfârșitul anului. Acestea vor fi introduse treptat în circulație, timp în care se vor realiza:
– Montarea și configurarea echipamentelor ITS
– Training-ul șoferilor STB și al personalului tehnic
– Testele de anduranță
– Probele efectuate pentru recepția autobuzelor”, a afirmat Stelian Bujduveanu.
Două treimi din cele 1.530 de autobuze STB au durata normală de funcţionare depăşită şi poluează masiv
Primăria Capitalei mai arată că, din cele 1.530 de autobuze din parcul STB, două treimi au durata normală de funcţionare depăşită şi normele de poluare E3 şi E4 (500 autobuze Euro 3 au 15 ani vechime respectiv 500 de autobuze E4 cu 12 ani). Alte 400 de unităţi achiziţionate în 2018 sunt Euro 6 (diesel) iar cele mai „moderne” sunt autobuzele hibrid, 130 de unităţi, tot E6.