Primul avion de linie produs în China și-a făcut debutul internațional la Salonul din Singapore

avion C919 Facebook/COMAC

Concurentul Chinei la avioanele de pasageri produse de Airbus și Boeing, avionul cu fuselaj îngust C919 fabricat de Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC), a făcut prima sa călătorie în afara teritoriului chinez, organizând duminică un zbor în cadrul Salonului aeronautic din Singapore, scrie Reuters.

China a investit masiv în încercarea sa de a rupe dominația celor doi producători occidentali de avioane pe piața mondială de pasageri.

În acest an, China a indicat că va face eforturi pentru a avansa C919 și pentru a mări amprenta COMAC pe plan intern și internațional. Avionul este certificat doar în China, iar primul din cele patru C919 a început să zboare cu China Eastern Airlines anul trecut.

În condițiile în care Airbus și Boeing se luptă să își intensifice producția și să satisfacă cererea de avioane noi, iar Boeing se confruntă cu o serie de crize, industria aviatică urmărește modul în care COMAC se poziționează ca o alternativă viabilă.

COMAC va investi zeci de miliarde de yuani în următorii 3-5 ani pentru a extinde capacitatea de producție a modelului C919, a anunțat în ianuarie presa chineză.

Autoritatea aviatică din China a declarat luna trecută că va urmări în acest an validarea Agenției pentru Siguranța Aviației din Uniunea Europeană (EASA) pentru C919, proces care a început în 2018.

C919 a fost unul dintre cele două avioane comerciale care au zburat în largul coastei din Singapore, alături de Airbus, în cadrul unei avanpremiere de duminică pentru cel mai mare show aerian din Asia. Boeing nu va expune un avion comercial în acest an.

COMAC are două produse pentru pasageri: avionul regional ARJ21 și avionul de linie bimotoare cu fuselaj îngust mai mare C919, cu două motoare și 158-192 locuri, care concurează cu modelele consacrate Airbus A320neo și Boeing 737 MAX 8.

C919 a efectuat primul său zbor în afara Chinei continentale în decembrie, către Hong Kong. ARJ21 sunt folosite de compania aeriană TransNusa Air din Indonezia.

Mulți din interiorul industriei avertizează că doar patru C919 sunt în serviciu în China; avionul este certificat doar de autoritățile de reglementare chineze, iar C919 se bazează pe lanțurile de aprovizionare internaționale.

Cu toate acestea, criza de aprovizionare la nivelul întregii industrii aviatice, care pune la încercare o revenire completă așteptată și apoi o creștere a capacității civile în Asia, atrage mai multă atenție COMAC.

“Am observat, de asemenea, o tendință în creștere în care clienții includ opțiunea C919 în evaluarea flotei lor”, a declarat Adam Cowburn de la Alton Aviation Consultancy.

Două aeronave C919 au fost livrate în 2023. Compania de consultanță în domeniul aviației IBA estimează că între 7 și 10 aeronave C919 ar putea fi livrate în 2024.

“În condițiile în care avioanele înguste Airbus și Boeing din familiile A320neo și 737 MAX au fost vândute în cea mai mare parte a acestui deceniu, C919 are o oportunitate puternică de a câștiga cotă de piață, în special pe piața sa internă”, a declarat Mike Yeomans de la compania de consultanță în domeniul aviației IBA.

“Provocările imediate pentru COMAC sunt în jurul producției pentru a satisface cererea locală și certificarea pentru a pătrunde pe piețele internaționale”, a adăugat Yeomans.

 

Facebook/COMAC

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *