Primul contract de autostradă pentru Erbașu: Se semnează contractul pentru lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș pe Autostrada Transilvania / CNSC a respins contestațiile Precon și Nurol

Viaduct Suplacu Barcău Captură YouTube

Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins luni, 6 noiembrie, contestațiile Precon și Nurol pentru lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș, ceea ce permite, conform legii, semnarea contractului cu Erbașu. Lotul de 26 de kilometri care include și viaductul Suplacu de Barcău (1,7 km) ar urma să fie primul contract de autostradă al constructorului Erbașu. După decizia CNSC, Compania de Drumuri ar trebui să solicite actele Erbașu, indiferent dacă unul dintre constructori (sau ambii) merg mai departe la Curtea de Apel București (n.r. Nurol tocmai a câștigat lotul 1 pe Autostrada Unirii și va semna contractul pentru lotul 3 pe Autostrada Moldovei, iar Precon așteaptă decizia CAB pentru A3 Transilvania).

Decizia CNSC (respingere pe fond) a venit după o analiză de aproape 2 luni, contestațiile fiind depusă pe 15 septembrie:

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Pe traseu vor fi construite 19 poduri, pasaje și viaducte, a transmis  în septembrie ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. „Încă o secțiune din Autostrada Transilvania are constructor desemnat ! După semnarea contractului constructorul român are la dispoziție 884,12 milioane de lei (fără TVA) și 24 de luni (6 luni proiectare, 18 luni execuție) pentru finalizarea lucrărilor pe secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș  (26,35 km). Contractul (finanțat prin Fonduri Europene Nerambursabile) prevede inclusiv construirea a 8 poduri, 8 pasaje și 3 viaducte. Semnarea contractului va fi posibilă peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații. Secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș este parte din contractul pentru construcția Autostrăzii Transilvania semnat în trecut cu constructorul american Bechtel și care ulterior a fost reziliat”, a afirmat Sorin Grindeanu.

Constructorul Erbașu a câștigat contractul cu o ofertă de 884 milioane lei (937 milioane lei estimarea CNAIR), dar contractul poate fi semnat doar dacă nu se depun contestații, a spus la momentul desemnării, șeful CNAIR Cristian Pistol. „Antreprenorul Construcții Erbașu SA a fost desemnat câștigător pentru realizarea secțiunii de autostradă Suplacu de Barcău-Chiribiș (Autostrada Transilvania )! Contractul în valoare de 884,123 milioane de lei (fără TVA), finanțat prin fonduri europene nerambursabile, va putea fi semnat după perioada legală de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații. De la momentul semnării contractului, constructorul va avea la dispoziție 24 de luni (6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție) pentru finalizarea celor 26,35 de km”, a transmis Cristian Pistol.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Este Erbasu o firma care sa facă autostrada? Eu știu câteva lucrări unde a lucrat prost și mult timp.

  2. Daca acest contract nu este cu dedicatie, atunci e bine sa dam credit si constructorilor romani mai putin prezenti pe rutier sa poata lucra la proiecte importante. Dincolo de numele constructorului, ar trebui avut grija (ca de altfel la toate proiectele de infrastructura) ca acesta sa livreze proiectul la timp si in standardele de calitate scrise in contract.

  3. Eu as da mai degreaba pentru Nurol lotul, pentru ca a finalizat aproape la termen un lot macar, nu este un incepator in domeniu.

    • Din cate am observat eu, contractele acestea nu se dau unui constructor sau altul asa cum isi doreste publicul. Fie sunt date cu dedicatie pe criterii politice, fie sunt date in functie de oferta cu pretul cel mai bun. Intotdeauna este vorba despre bani si la stat si la privat.
      Desigur, si eu mi-as dori ca anumite contracte sa mearga la anumiti constructori care au dovedit pricepere, organziare si pofta de munca, dar lucrurile nu stau intotdeauna asa.
      De regula companiile straine cu sedii in Romania vin sa faca bani si nu fac intotdeauna treaba cea mai buna (vezi WeBuild care are mai multi avocati decat muncitori; vezi Pizzarotii care se preface ca lucreaza).
      Companiile romanesti cu chef de munca sunt din pacate foarte putine.
      Nu mai este loc de experimente cu tronsoane de autostrazi si cai ferate! Avem nevoie urgenta sa lansam in executie toate proiectele incepute de Bechtel (pentru a inchide mamutul A3!) si sa semnam contracte pentru restul tronsoanelor care completeaza reteaua de autostrazi si DX.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.