UPDATE Grindeanu anunță că a început procedura pentru semnarea contractului pe lotul 3 al Autostrăzii Moldovei/ Secretar de stat la Transporturi : CNAIR semnează contractul cu Nurol (Turcia). După doi ani pierduți la CNSC și CAB nu s-au mai depus contestații la ultimul lot fără constructor de pe A 7

Ploiești -Buzău
CNAIR a început demersurile pentru semnarea contractului pe lotul 3, a anunțat marți dimineață, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu :
,,Până ieri (n.r. luni) nu au fost depuse contestații, de aceea, astăzi, CNAIR a solicitat Asocierii de constructori turci toate documentele necesare semnării contractului pentru execuția lucrărilor pe Lotul 3 al Autostrăzii Ploiești- Buzău. Acest lot are o valoare de aproximativ 1,09 miliarde lei (fără TVA) și urmează să fie construit în 20 de luni. Finanțarea lucrărilor se face prin PNRR. Licitația pentru construcția Lotului 3 al Autostrăzii Ploiești- Buzău (secțiune a A 7) a fost lansată în data de 26.05.2021. Până la desemnarea definitivă a câștigătorului, rezultatul licitației a fost contestat de 3 ori.”

Articol inițial

CNAIR va semna cu turcii de la Nurol contractul pentru lotul 3 al Autostrăzii Moldovei pentru că nu s-au mai depus contestații, a anunțat luni, 6 noiembrie, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Astfel, după doi ani pierduți în contestații se poate semna și ultimul lot fără constructor de pe A7 Ploiești-Pașcani, cea mai mare investiție în infrastructura rutieră finanțată prin PNRR. Nurol este constructorul din Turcia care a deschis în septembrie 2023 (cu o mică întârziere) lotul Nușfalău -Suplacu de Barcău de pe A 3 Transilvania, iar tot luni, 6 noiembrie a fost desemnat câștigător pentru proiectarea și execuția lotului Târgu Mureș-Miercurea Nirajului, primul lot al Autostrăzii Unirii A8.

,,Nu mai avem contestații pe lotul 3 Ploiești-Buzău și au început procedurile pentru semnarea contractului. ” a transmis luni seară, Scrioșteanu.  Lotul 3 Pietroasele – Buzău are 14 kilometri și este ultimul lot fără constructor dintre cele 13 loturi ale Autostrăzii A7. În lipsa acestuia, la sfârșitul anului viitor când se estimează finalizarea primilor 49 de kilometri (primele două loturi) nu se va putea face legătura cu secțiunea Buzău – Pașcani pe care o construieșe UMB (detalii aici).

Vineri, 3 noiembrie a fost termenul-limită pentru depunerea contestațiilor, iar luni, 6 noiembrie, portalul CNSC nu avea înregistrată nicio contestație. De obicei, oficialii de la Ministerul Transporturilor/CNAIR mai așteaptă 2-3 zile după a 10-zi pentru siguranță.

Licitația pentru primele 3 loturi de pe A 7 a fost lansată în iunie 2021 (n.r nu în septembrie cum a transmis șeful CNAIR). Termenul de execuție pentru lotul 3 este de 20 de luni, iar pe traseu sunt 8 poduri și un pasaj cu o lungime de 1,2 kilometri.

Ce a transmis șeful CNAIR, Cristian Pistol : 

„Asocierea de constructori turci NUROL INŞAAT VE TICARET (lider) – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET a fost desemnată din nou câștigătoarea contractului pentru cinstrucția lotului 3 al AUTOSTRĂZII PLOIEȘTI -BUZĂU ! În cazul semnării contractului, asocierea va avea la dispoziție 20 de luni si 1,09 miliarde de lei, fără TVA pentru a finaliza lucrările pe cei 13,9 km ai lotului cuprins între localitatea Pietroasele și Buzău. În cadrul contractului finanțat prin PNRR, Asocierea va construi inclusiv 8 poduri și un pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.260 m. Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestațiilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire. Licitația pentru acest lot al A 7 a fost lansată în septembrie 2021, dar rezultatul ei a fost contestat de 4 ori. Asocierea NUROL INŞAAT VE TICARET – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET a mai fost desemnată căștigătoarea acestui contract în urma cu un an (27 octombrie 2022), dar rezultatul a fost de asemenea contestat. Ca urmare a multiplelor contestații, Lotul Pietrosele-Municipiul Buzău este ultimul lot al A7 pe care nu au început lucrările din cauză că până acum nu a putut fi semnat contractul”, a transmis pe 23 octombrie, șeful CNAIR, Cristian Pistol.

 

Comentarii

  1. In sfarsit. Lot simplu si usor, lotul perfect pentru Nurol. Dupa parerea mea in noiembrie 2024 Nurol o sa aiba undeva 50% si o sa fie in fata celor de la Pizzarotti-Retter si Coni-Trace din loturile vecine.

  2. “CNAIR va semna cu turcii de la Nurol contractul pentru lotul 3 al Autostrăzii Moldovei pentru că nu s-au mai depus contestații, a anunțat luni, 6 noiembrie, ”

    Dvs necitandu-l pe dn-ul secretar de stat, puteati sa localizati mai bine acest lot 3:
    Din Autostrada A7, in zona Munteniei, pe Tronsonul 1, Ploiesti – Buzau, Lotul 3, Pietroasele – orasul Buzau zona de S-E a acestuia.

    O fi ea A7 “autostrada Moldovei” numai ca blocajul este pe zona Munteniei.

  3. “a transmis luni seară, Scrioșteanu. ”

    Prin ce mijloc de comunicare a transmis Scrioșteanu?
    Prin postare pe facebook, pe twitter, in cadrul unui interviu dat catre x post, prin SMS.

    Aceasta formulare scade credibilitatea mesajului.

  4. Nurol a facut o figura frumoasa pe A3 la Nusfalau si cred ca poate sa livreze la timp acest tronson din A7.
    Nu am vazut sa-si puna nimeni problema ca ar putea sa apara in teren aceleasi impedimente ca la primele doua tronsoane (descarcari arheologice cu nu stiu ce cavaleri medievali, orezarii, plantatii de cannabis s.a), cauzate de documentatia absolut precara si lacunara a proiectantului Consitrans care si in zona de campie are probleme.
    Daca trecem repede peste aceste posibile probleme (in nefericita situatie in care ar exista in teren), cred ca proiectul poate fi livrat pana in vara lui 2025.
    Dupa parerea mea avem toate sansele ca in 2025 spre sfarsit sa putem circula de la Bacau la Dumbrava pe A7.
    Nu sunt la fel de sigur daca de la Pascani la Bacau va fi gata pana la sfarsit de 2025, dar sper ca UMB sa tureze motoarele si sa schimbe viteza in treapta a 7-a (bineinteles, fara pierderi de vieti omenesti!) astfel incat pana in 2026 Iunie-iulie, sa avem toti cei 320 de km finalizati si sa fie cea mai noua si moderna autostrada din Romania cu asfalt perfect (chiar daca va fi valurit repede de multimea de TIR-uri supreaincarcate cu cereale, din Ucraina, care au distrus DN2 pe anumite portiuni).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *