CNAIR a început demersurile pentru semnarea contractului pe lotul 3, a anunțat marți dimineață, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu :
,,Până ieri (n.r. luni) nu au fost depuse contestații, de aceea, astăzi, CNAIR a solicitat Asocierii de constructori turci toate documentele necesare semnării contractului pentru execuția lucrărilor pe Lotul 3 al Autostrăzii Ploiești- Buzău. Acest lot are o valoare de aproximativ 1,09 miliarde lei (fără TVA) și urmează să fie construit în 20 de luni. Finanțarea lucrărilor se face prin PNRR. Licitația pentru construcția Lotului 3 al Autostrăzii Ploiești- Buzău (secțiune a A 7) a fost lansată în data de 26.05.2021. Până la desemnarea definitivă a câștigătorului, rezultatul licitației a fost contestat de 3 ori.”

Articol inițial

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

CNAIR va semna cu turcii de la Nurol contractul pentru lotul 3 al Autostrăzii Moldovei pentru că nu s-au mai depus contestații, a anunțat luni, 6 noiembrie, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Astfel, după doi ani pierduți în contestații se poate semna și ultimul lot fără constructor de pe A7 Ploiești-Pașcani, cea mai mare investiție în infrastructura rutieră finanțată prin PNRR. Nurol este constructorul din Turcia care a deschis în septembrie 2023 (cu o mică întârziere) lotul Nușfalău -Suplacu de Barcău de pe A 3 Transilvania, iar tot luni, 6 noiembrie a fost desemnat câștigător pentru proiectarea și execuția lotului Târgu Mureș-Miercurea Nirajului, primul lot al Autostrăzii Unirii A8.

,,Nu mai avem contestații pe lotul 3 Ploiești-Buzău și au început procedurile pentru semnarea contractului. ” a transmis luni seară, Scrioșteanu.  Lotul 3 Pietroasele – Buzău are 14 kilometri și este ultimul lot fără constructor dintre cele 13 loturi ale Autostrăzii A7. În lipsa acestuia, la sfârșitul anului viitor când se estimează finalizarea primilor 49 de kilometri (primele două loturi) nu se va putea face legătura cu secțiunea Buzău – Pașcani pe care o construieșe UMB (detalii aici).

Vineri, 3 noiembrie a fost termenul-limită pentru depunerea contestațiilor, iar luni, 6 noiembrie, portalul CNSC nu avea înregistrată nicio contestație. De obicei, oficialii de la Ministerul Transporturilor/CNAIR mai așteaptă 2-3 zile după a 10-zi pentru siguranță.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Licitația pentru primele 3 loturi de pe A 7 a fost lansată în iunie 2021 (n.r nu în septembrie cum a transmis șeful CNAIR). Termenul de execuție pentru lotul 3 este de 20 de luni, iar pe traseu sunt 8 poduri și un pasaj cu o lungime de 1,2 kilometri.

Ce a transmis șeful CNAIR, Cristian Pistol : 

„Asocierea de constructori turci NUROL INŞAAT VE TICARET (lider) – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET a fost desemnată din nou câștigătoarea contractului pentru cinstrucția lotului 3 al AUTOSTRĂZII PLOIEȘTI -BUZĂU ! În cazul semnării contractului, asocierea va avea la dispoziție 20 de luni si 1,09 miliarde de lei, fără TVA pentru a finaliza lucrările pe cei 13,9 km ai lotului cuprins între localitatea Pietroasele și Buzău. În cadrul contractului finanțat prin PNRR, Asocierea va construi inclusiv 8 poduri și un pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.260 m. Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestațiilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire. Licitația pentru acest lot al A 7 a fost lansată în septembrie 2021, dar rezultatul ei a fost contestat de 4 ori. Asocierea NUROL INŞAAT VE TICARET – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET a mai fost desemnată căștigătoarea acestui contract în urma cu un an (27 octombrie 2022), dar rezultatul a fost de asemenea contestat. Ca urmare a multiplelor contestații, Lotul Pietrosele-Municipiul Buzău este ultimul lot al A7 pe care nu au început lucrările din cauză că până acum nu a putut fi semnat contractul”, a transmis pe 23 octombrie, șeful CNAIR, Cristian Pistol.