Asociația Consumatorilor din Germania a dat în judecată compania Mondelez pentru ambalajele înșelătoare ale ciocolatei Milka. Conținutul acesteia a fost redus – aproape imperceptibil – în timp ce prețurile au crescut, scrie Retail Detail.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Cu un milimetru mai subțire
Mai multe batoane de ciocolată Milka au fost recent reduse ca dimensiune de la 100 de grame la 90 de grame, fără prea multă publicitate. Schimbarea este abia perceptibilă pentru consumatori, potrivit autorității germane de protecție a consumatorilor: ambalajul și designul au rămas identice, în timp ce batoanele în sine au devenit cu aproximativ un milimetru mai subțiri. Cu puțin timp înainte, prețurile de vânzare cu amănuntul crescuseră semnificativ.
Filiala din Hamburg a Asociației Consumatorilor a depus, prin urmare, o plângere împotriva producătorului Mondelez pentru concurență neloială și ambalaj înșelător. „Mulți consumatori cumpără de ani de zile ciocolată Milka în ambalajul obișnuit și presupun că conținutul nu s-a schimbat”, explică nutriționistul Asociației Consumatorilor, Armin Valet. „Dar sunt induși în eroare, deoarece unele varietăți conțin acum doar 90 de grame la același preț – sau chiar la un preț mai mare.”
Noua greutate este indicată corect pe ambalaj, dar cu caractere mici. În plus, greutatea este adesea acoperită de cutiile exterioare de pe rafturile supermarketurilor. Din aceste motive, filiala germană a Foodwatch i-a acordat deja companiei Mondelez premiul „Goldene Windbeutel” („Pungi de vânt aurii”) pentru cea mai înșelătoare reclamă la începutul acestui an.
„Creșterea necesară a prețului”
Producătorul se apără subliniind că noua greutate a fiecărei tablete este clar indicată pe ambalajul produsului și că modificarea a fost anunțată și pe rețelele de socializare, împreună cu o prezentare generală a tuturor tabletelor, varietăților și greutăților. Creșterea prețului este necesară, deoarece prețurile la cacao aproape s-au triplat în ultimele douăsprezece luni, afirmă compania.
De altfel, Asociația Consumatorilor nu numai că dă în judecată producătorul, ci solicită și reglementări obligatorii din partea guvernului federal în această privință. Aceasta solicită ca producătorii să fie obligați să afișeze un avertisment timp de cel puțin șase luni în cazul reducerii cantităților. În plus, dimensiunea ambalajului trebuie redusă pe măsură ce conținutul scade, afirmă organizația.