Producătorii auto din întreaga lume avertizează că restricțiile Chinei asupra pământurilor rare le-ar putea opri producția / Magneții obținuți din aceste elemente, esențiali pentru ABS sau motoarele ștergătoarelor

Fabrica BYD Sursa foto: Li Jianan / Xinhua News / Profimedia

Producătorii de vehicule la nivel global trag un semnal de alarmă privind un potențial deficit de magneți din pământuri rare din China, esențiali pentru componente precum motoarele ștergătoarelor de parbriz și senzorii ABS, care ar putea forța oprirea activității uzinelor auto în câteva săptămâni, transmite agenția de știri Reuters, citată de News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Într-o scrisoare trimisă pe 9 mai oficialilor administrației Trump, șeful asociației comerciale care reprezintă General Motors, Toyota, Volkswagen, Hyundai și alți producători majori de automobile a atras atenția asupra impactului acestor restricții.

„Fără un acces fiabil la aceste elemente și magneți, furnizorii auto nu vor putea produce componente esențiale precum cutii de viteze automate, corpuri de accelerație, alternatoare, diverse motoare, senzori, centuri de siguranță, difuzoare, lumini, motoare, direcție asistată și camere video”, au scris reprezentanții Alianței pentru Inovație Auto către administrația Trump.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Scrisoarea, semnată și de MEMA – Asociația Producătorilor de Echipamente pentru Vehicule, subliniază că lipsa acestor componente va duce inevitabil la perturbarea producției auto din SUA.

„În cazurile grave, aceasta ar putea include reducerea volumelor de producție sau chiar oprirea completă a liniilor de asamblare”, avertizează organizațiile.

Atât CEO-ul Alianței, John Bozzella, cât și CEO-ul MEMA, Bill Long, au declarat vineri, pentru Reuters, că situația nu a fost rezolvată și rămâne o preocupare majoră. Ei au apreciat implicarea directă a administrației Trump pentru a preveni blocajele în producția și lanțurile de aprovizionare auto din SUA.

Bozzella a menționat că problema a fost abordată în discuțiile purtate la Geneva între secretarul Trezoreriei, Scott Bessent, și reprezentantul comercial Jamieson Greer cu omologii chinezi.

Greer a declarat vineri, pentru CNBC, că Beijingul a fost de acord să ridice restricțiile aplicate exporturilor de magneți din pământuri rare pentru companiile americane, dar „nu a acționat suficient de repede pentru a facilita accesul industriilor americane”.

„Nu am văzut fluxul acelor minerale critice așa cum ar fi trebuit”, a spus el.

Impactul restricțiilor chineze

China, care deține peste 90% din capacitatea globală de procesare a magneților necesari în industria auto, aeronautică și a electrocasnicelor, a impus în aprilie restricții ce obligă exportatorii să obțină licențe speciale de la Beijing. Exporturile chineze de magneți din pământuri rare s-au înjumătățit în aprilie, pe fondul unui proces de aplicare complex, care poate necesita sute de pagini de documente.

Vineri, președintele Donald Trump a acuzat China, printr-o postare pe Truth Social, că a încălcat termenii unui acord recent de relaxare temporară a tarifelor și altor restricții comerciale. Ambasada Chinei la Washington a replicat că SUA abuzează de controalele la export în sectorul semiconductorilor.

Un oficial american a precizat pentru Reuters că la discuțiile de la Geneva s-au discutat doar tarifele și contramăsurile Chinei, nu și controalele la export ale SUA. Oficialul și-a exprimat frustrarea față de ritmul lent al Beijingului în acordarea licențelor pentru exporturile de pământuri rare, avertizând că, dacă producătorii auto vor fi forțați să oprească producția, SUA ar putea lua măsuri de retorsiune.

Deși câteva licențe au fost deja emise, inclusiv pentru unii furnizori ai Volkswagen, producătorii auto indieni spun că nu au primit niciuna și vor trebui să oprească producția la începutul lunii iunie.

Bosch, furnizor german de piese auto, a confirmat că procedurile de obținere a licențelor sunt „complexe și consumatoare de timp”, din cauza cerințelor birocratice și a documentației extinse.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.