Pe măsură ce vânzările americane de vehicule hibride pe benzină și electricitate cresc, iar vânzările de vehicule electrice încetinesc, constructorii de automobile și furnizorii din industrie pariază că cererea consumatorilor pentru un compromis între toate tipurile de motoare cu combustie și cele electrice este o tendință durabilă, scrie Reuters.
Constructorii și furnizorii de automobile își măresc capacitatea de a construi vehicule hibride pe benzină și electrice și vehicule hibride plug-in pentru piața americană, ca răspuns la cererea crescută a consumatorilor pentru o tehnologie pe care General Motors și alți producători de automobile plănuiau cândva să o elimine treptat în favoarea flotelor de vehicule complet electrice, au declarat directori și analiști din industrie.
Vânzările de hibrizi din SUA au crescut de cinci ori mai rapid decât vânzările de vehicule electrice în februarie, a declarat Morgan Stanley.
O versiune hibridă plug-in a SUV-ului Jeep Wrangler a reprezentat jumătate din vânzările totale de Wrangler din SUA în a doua jumătate a anului 2023, față de 37% în prima jumătate a anului, a declarat Stellantis.
Vânzările de hibrizi Ford Motor au crescut cu aproape 37% în primele două luni ale anului, impulsionate de cererea pentru camionul compact hibrid Maverick, care începe de la 25.315 dolari.
“Cea mai în vogă mașină de pe lotul nostru în acest moment este Maverick hibrid”, a declarat Scott Simmers, director general la Palm Springs Motors din Cathedral City, California.
Maverick hibrid reprezintă acum aproximativ jumătate din vânzările acestui model, iar dealerii au declarat că ar putea vinde și mai mult dacă Ford ar putea să le construiască.
“A trebuit să ne grăbim să adăugăm capacitate pentru Maverick”, a declarat pentru Reuters Jim Baumbick, vicepreședinte Ford pentru dezvoltarea produselor. “Am adăugat un al treilea schimb întreg pentru a răspunde cererii”.
Orientarea industriei către hibrizi reprezintă o provocare pentru politicile climatice pro-EV ale administrației Biden și pentru grupurile de mediu care doresc ca producătorii auto să elimine cât mai repede posibil motoarele cu ardere internă care emit CO2.
Casa Albă este așteptată luna aceasta să emită standarde privind emisiile de CO2 ale vehiculelor, menite să oblige producătorii de automobile să crească ponderea vehiculelor complet electrice pe care le vând până la 60% până în 2030.
Alegerile prezidențiale din noiembrie din SUA pun însă în pericol subvențiile pentru vehicule electrice și normele privind emisiile de la Casa Albă. Majoritatea constructorilor auto tradiționali pierd bani cu vehiculele electrice, iar hibrizii reprezintă o cale mai profitabilă de reducere a emisiilor de CO2, dacă o viitoare administrație va schimba cursul, potrivit analiștilor.
“Hibrizii sunt o mare acoperire împotriva unei schimbări administrative care să calmeze impulsul din punct de vedere al reglementărilor”, a declarat Mark Wakefield, șeful practicii globale de automobile a AlixPartners.
Susținătorii unor limite puternice pentru emisiile motoarelor cu combustie sunt îngrijorați că administrația Biden ar putea oferi stimulente pentru ca producătorii de automobile să vândă mai multe hibrizi plug-in cu motoare cu combustie. “Dacă hibrizii se vând atât de bin, nu este nevoie ca EPA (Agenția pentru Protecția Mediului) să încurajeze și mai mult vânzarea lor cu lacune care să permită mai multă poluare”, a declarat Dan Becker de la Centrul pentru Diversitate Biologică din Washington.
Condusă de Toyota, Ford și Honda, producția nord-americană de hibrizi ar putea crește până la 20% din producția totală de vehicule ușoare până în 2025, față de 14% pentru vehiculele electrice, potrivit datelor furnizate Reuters de AutoForecast Solutions.
“În timp ce perspectivele EV au fost diminuate cu aproximativ un milion de unități în ultimul an, modelele hibride au crescut cu aproximativ același volum”, a declarat pentru Reuters vicepreședintele AFS, Sam Fiorani.
Investiții în cererea hibridă
Furnizori precum Schaeffler fac investiții pe termen lung pentru a extinde capacitatea de producție hibridă.
Compania germană plănuiește să investească 230 de milioane de dolari într-o nouă fabrică în Dover, Ohio, pentru a crește producția de punți electrice utilizate în sistemele de propulsie hibride. În prezent, Schaeffler furnizează componente cheie pentru sistemele hibride oferite la camionetele Ford F-150.
Ford a declarat că plănuiește să dubleze ponderea modelelor F-150 hibride până la 20% din vânzări. Marc McGrath, șeful operațiunilor Schaeffler din SUA, a declarat pentru Reuters că se așteaptă la o adoptare și mai largă a sistemelor de propulsie hibride pentru camionete de mare tonaj și vehicule utilitare sport de mari dimensiuni.
“Vedem discuții cu toți marii (producători auto) din acest segment”, a spus McGrath.
Cererea de vehicule hibride este alimentată de consumatori precum Jeremy Ashton din East New Market, Maryland.
Frustrat de economia slabă de combustibil a camionului său Ford F-150 cu motor V-8, Ashton a căutat un înlocuitor și a cumpărat un F-150 hibrid pentru aproximativ 61.000 de dolari. Camioanele comparabile pe benzină “aveau același preț. Unele dintre cele pe benzină sunt mai scumpe”, a declarat Ashton într-un interviu.
Ashton a spus că nu i-a plăcut aspectul pick-up-ului Lightning complet electric de la Ford și nici provocările legate de încărcare. Până în prezent, Ashton a declarat că F-150-ul său hibrid de culoare albă are un consum de 22-24 de mile pe galon. “Este mult mai bun la benzină”.
Dave Wilson, șeful grupului de dealeri Preston din Maryland, a declarat că a început să comande mai multe modele hibride în august și septembrie anul trecut. “Am fost optimist în privința lor”, a spus el. În decembrie, hibrizii au reprezentat aproximativ 35% din totalul vânzărilor de F-150 la reprezentanță.
Pentru anul model 2024, hibrizii Ford F-150 vor începe la același preț ca și F-150 cu motoare EcoBoost turbo de 3,5 litri.
Toyota, lider de mult timp pe piața americană a hibrizilor, plănuiește creșteri semnificative ale numărului de modele hibride și ale vânzărilor totale de hibrizi, a declarat pentru Reuters șeful mărcii Toyota, David Christ.
“Anul trecut, 29% din vânzări au fost hibride. De la începutul anului până în prezent este de 37%. Ne așteptăm ca anul acesta să ne apropiem de 45% din volumul total”, a spus Christ.
Următoarea generație a sedanului Camry de la Toyota, care va fi lansată anul acesta, va fi oferită doar cu motorizări hibride.
Toyota a redus prima de preț pe care o percepe pentru hibrizi față de vehiculele comparabile cu motor cu combustie, pe măsură ce a mărit producția. Diferența de preț obișnuia să fie de până la 6.000-7.000 de dolari, a declarat Christ. În prezent, acesta este de 1.500 și 2.000 de dolari.
“Este mai accesibil, iar consumatorul vede mai multă valoare în mașină”, a spus el.