Producția de mașini devine o țintă și pentru producătorii de electronice de larg consum, așa cum a devenit evident la evenimentul tehnologic CES din Las Vegas. Amazon a semnat un acord cu proprietarul Fiat, în timp ce Sony consideră mașina drept un „spațiu pentru divertisment”, scrie retaildetail.eu.
Mașina devine spațiu pentru divertisment
Sony intenționează să-și lanseze propria mașină electrică, grupul japonez a dezvăluit acest lucru la târgul de tehnologie CES care are loc la Las Vegas. Cu o nouă divizie, Sony Mobility, producătorul dorește să construiască o mașină inteligentă care să se concentreze pe camere, senzori și divertisment.
Potrivit CEO-ului Kenichiro Yoshida, mașina este un „spațiu pentru divertisment”. Pasagerii vor putea folosi 5G, iar fiecare ocupant poate consuma divertisment individual. „Drept companie de divertisment creativ, Sony este în poziția de a redefini mobilitatea”, a spus Yoshida. Mașina este în prezent testată pe pistă, inclusiv ca mașină cu conducere autonomă.
Cumpărături la volan
Între timp, Stellantis (grupul din spatele Citroën, Fiat, Opel și Peugeot) este în parteneriat cu Amazon. Compania lui Jeff Bezos promite să cumpere mii de camionete electrice de la Stellantis pentru livrările sale, dar partea inovatoare a parteneriatului se află în altă parte: producătorul de mașini va folosi serviciile cloud Amazon, iar Alexa, asistentul vocal al Amazon, va fi încorporat în software-ul mașinilor. Acest lucru are efecte majore deoarece, pe lângă comenzile vocale și navigare, Alexa va permite și cumpărăturile online și plățile efectuate din mașină.
Utilizatorii vor putea accesa, de asemenea, serviciile Amazon pentru casă inteligentă, cum ar fi încuietori inteligente pentru uși și electrocasnice inteligente, din mașinile lor. Șoferii Fiat ar putea în curând să-și pornească aparatul de cafea și să-și deschidă ușa din față chiar înainte de a ajunge acasă.
„Platforma va fi integrată perfect în viața digitală a clienților”, spun ambele companii. Mașinile devin din ce în ce mai mult „smartphone-uri de condus”, conchide ziarul belgian De Tijd. Chiar și despre Apple se spune că lucrează la o mașină cu conducere autonomă, care ar trebui să fie gata în patru ani.