Mitsubishi Motors este pe cale să se alăture unei alianţe între Honda Motor şi Nissan Motor, creând o legătură între cei trei producători japonezi de automobile, cu vânzări combinate de peste 8 milioane de vehicule, a relatat duminică ziarul de afaceri Nikkei, citat de Reuters, transmite News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Potrivit planului, Mitsubishi Motors, care este deţinută în proporţie de 34% de Nissan, va colabora cu Honda şi Nissan pentru a finaliza detaliile parteneriatului lor strategic, a spus Nikkei, adăugând că cele trei companii intenţionează să standardizeze software-ul pentru vehicule care controlează maşinile.

Mitsubishi Motors a refuzat să comenteze articolul, în timp ce un purtător de cuvânt al Nissan a spus doar că acesta nu se bazează pe ceva anunţat de vreuna dintre companii.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Purtătorii de cuvânt ai Honda nu au răspuns la o solicitare de comentarii.

Planul vine în momentul în care Nissan, al treilea mare producător auto al Japoniei, a pierdut constant cotă de piaţă pe cele două cele mai mari pieţe ale sale, Statele Unite şi China, care împreună au reprezentat jumătate din vânzările sale globale în anul încheiat în martie.

Joi, Nissan şi-a redus previziunile anuale, după ce reducerile puternice din SUA au şters aproape complet profitul din primul trimestru.

Nissan şi Honda au declarat în martie că au în vedere un parteneriat strategic pentru a colabora la producerea de componente pentru vehicule electrice şi inteligenţă artificială în platformele software pentru automobile.

Mitsubishi Motors face deja parte dintr-o alianţă de lungă durată cu Nissan şi Renault, pe care cei trei producători auto au convenit anul trecut să o restructureze, urmărind un parteneriat redus, dar mai pragmatic şi mai agil.

Colaborarea separată dintre Nissan, Honda şi Mitsubishi Motors ar putea ajuta producătorii de automobile din Japonia să reducă costurile şi să se confrunte cu concurenţa dură pe segmentul vehiculelor electrice, dominată de companii precum BYD din China şi Tesla.

În China, cea mai mare piaţă de automobile din lume, mărcile japoneze erau puternice anterior, dar acum se confruntă cu producătorii auto autohtoni care au crescut rapid producţia şi au cucerit consumatorii cu vehicule la preţ redus şi încărcate cu software.