Constructorul auto chinez BYD va lua în considerare construirea unei a doua uzine de asamblare în Europa în 2025, a declarat joi directorul său general european Michael Shu, citat de Reuters.
În cadrul conferinței FT’s Future of the Car, Shu a declarat că BYD va aduce în Europa un vehicul electric low-cost bazat pe modelul său chinezesc Seagull. Versiunea europeană a modelului Seagull, care se vinde în China cu mai puțin de 10.000 de dolari, ar trebui să coste mai puțin de 20.000 de euro (21.550 de dolari) în Europa, a spus Shu.
Vehiculele electrice sunt în medie cu aproximativ 30% mai scumpe decât modelele echivalente cu motoare cu combustie, ceea ce a subminat cererea pentru mașinile cu emisii zero, lăsând constructorii auto tradiționali din Europa să se străduiască să dezvolte modele mai accesibile.
Shu a declarat că BYD dorește să devină un producător de EV de top în Europa până în 2030.
„Suntem încrezători că am putea fi într-o poziție de lider până în 2030”, a spus el.
BYD a declarat în decembrie anul trecut că va construi o fabrică de EV în Ungaria, devenind primul mare producător auto chinez cu o bază de producție în Europa
Shu de la BYD a vorbit în timp ce președintele chinez Xi Jinping a vizitat Ungaria, în cea de-a treia și ultima oprire din primul său turneu european din ultimii cinci ani. Ungaria, sub conducerea premierului lui Viktor Orban, a devenit un partener comercial și de investiții important pentru China, spre deosebire de unele alte națiuni din Uniunea Europeană. Relațiile politice călduroase s-au transformat în investiții, deoarece producătorii chinezi de baterii și vehicule electrice au început să înființeze producție în Ungaria.