Nissan Motor, al treilea mare producător auto nipon, se aşteaptă să depăşească previziunile analiştilor, cu o creştere de 5,5% a profitului anual în acest an fiscal, prognozând majorarea vânzărilor pe plan global, în timp ce avertizează asupra continuării dificultăţilor de pe urma inflaţiei şi a concurenţei intense, transmit Kyodo şi Reuters, citat de Agerpres.
Compania cu sediul în Yokohama se aşteaptă la o creştere redusă a vânzărilor de vehicule în China, ceea ce arată dificultăţile cu care se confruntă pe cea mai mare piaţă auto din lume, în timp ce se bazează pe o creştere solidă în America de Nord pentru îmbunătăţirea performanţelor.
În anul fiscal care se va încheia la 31 martie 2025, Nissan se aşteaptă la un profit operaţional de 600 miliarde de yeni (3,85 miliarde de dolari), comparativ cu un nivel estimat de analişti de 577,3 miliarde de yeni.
De asemenea, evoluţia cursului de schimb ar urma să îmbunătăţească rezultatele anuale, ajutând la compensarea presiunilor inflaţioniste.
În perioada ianuarie – martie 2024, profitul operaţional s-a situat la 90,3 miliarde de yeni, în timp ce analiştii se aşteptau la 118,2 miliarde de yeni.
Nissan se aşteaptă în acest an fiscal la vânzări de 3,7 milioane de vehicule pe plan global, un avans de 7,5% faţă de cele 3,4 milioane vândute în anul precedent. În America de Nord vânzările ar urma să crească cu 13,3%, la 1,4 milioane de vehicule.
În China, creşterea va fi de doar 0,8%, după un declin de 24% în anul precedent.
În anul fiscal care s-a încheiat la 31 martie 2024, profitul net al Nissan aproape s-a dublat faţă de anul precedent, ajungând la 426,65 miliarde de yeni (2,7 miliarde de dolari), în timp ce vânzările au înregistrat un avans de 19,7%, ajungând la nivelul record de 12.690 miliarde de yeni, iar profitul operaţional a urcat cu 50,8%, la 568,72 miliarde de yeni.
În acest an fiscal, profitul net ar urma să scadă cu 10,9%, la 380 miliarde de yeni, iar vânzările ar urma să crească cu 7,2%, la 13.600 miliarde de yeni.
Luna trecută, Nissan anunţase că va lansa 30 de noi modele până în anul fiscal ce se încheie în martie 2027 şi vrea să-şi majoreze vânzările globale cu un milion de vehicule, în timp ce reduce costurile pentru a îmbunătăţi profitabilitatea şi dezvoltă baterii mai puternice.
Ţinta Nissan este ca, până la finalul deceniului, vehiculele electrice şi hibride să reprezinte 60% din vânzările sale globale, după ce în februarie 2023 obiectivul fusese stabilit la 55%.
Dintre cele 30 de noi modele ale Nissan din următorii trei ani, 16 vor fi electrificate. De asemenea, costurile la viitoarea generaţie EV vor fi reduse cu 30%, pentru a le face comparabile cu vehiculele cu motoare cu combustie internă, până în 2030, a informat compania.
Nissan, cu sediul în Yokohama, va explora noi parteneriate în SUA şi Japonia şi va continua să valorifice alianţa cu producătorul auto francez Renault şi grupul nipon Mitsubishi Motors în Europa şi alte regiuni, cum ar fi India şi America Latină, a precizat producătorul auto.
Anul trecut, Nissan a vândut aproape 3,4 milioane de vehicule pe plan global, un avans de aproximativ 5% faţă de 2022.