Producătorul auto Stellantis și compania chineză CATL vor să construiască în Europa o fabrică de baterii electrice pentru mașini

stellantis Sursa foto: Stellantis

Stellantis, al treilea producător auto mondial, a declarat marți că intenționează să construiască o fabrică de baterii pentru vehicule electrice împreună cu compania chineză CATL în Europa, a patra sa fabrică din regiune, în timp ce constructorul auto european încearcă să producă baterii mai ieftine și vehicule electrice mai accesibile, scrie Reuters.

Cele două companii au anunțat un acord preliminar pentru furnizarea de celule și module de baterii LFP (litiu-fosfat de fier) pentru producția de vehicule electrice a constructorului auto din Europa și au declarat că iau în considerare, de asemenea, înființarea unei societăți mixte 50-50 în regiune.

Șeful global al departamentului de achiziții și lanț de aprovizionare al Stellantis, Maxime Picat, a declarat că planul de asociere în participațiune cu CATL are ca scop construirea unei noi gigafabrici în Europa pentru a produce baterii LFP. Acestea sunt mai ieftine de produs, dar mai puțin puternice în comparație cu cele de nichel mangan și cobalt (NMC), cealaltă tehnologie mainstream actuală.

Discuțiile cu CATL cu privire la planul de asociere în participațiune sunt în curs de desfășurare și mai sunt necesare câteva luni pentru a-l finaliza, a declarat Picat, refuzând să ofere detalii despre posibila locație a noii fabrici de baterii.

Aceasta ar fi cea mai recentă investiție a CATL în regiune, pe măsură ce se extinde în afara pieței sale de origine.

Constructorii de automobile și guvernele europene investesc miliarde de euro în construirea de fabrici de baterii pe teritoriul lor, pentru a-și reduce dependența de Asia. În același timp, producătorii chinezi de baterii, precum CATL, construiesc fabrici în Europa pentru vehiculele electrice produse în Europa.

Picat a declarat că acordurile cu CATL vor completa strategia de electrificare a grupului, bateriile LFP contribuind la reducerea costurilor de producție în Europa, menținând în același timp producția de baterii NMC pentru automobilele mai scumpe.

“În mod cert, ceea ce urmărim este să creștem aceste baterii LFP pe mai multe segmente, deoarece este nevoie de accesibilitate pe mai multe segmente diferite, fie că este vorba de autoturisme sau, eventual, de vehicule comerciale”, a spus el.

În Europa, Stellantis – care deține mărci precum Jeep, Peugeot, Fiat și Alfa Romeo – construiește trei gigafabrici, în Franța, Germania și Italia, prin intermediul joint-venture-ului său ACC cu Mercedes și TotalEnergies.

“Accesibilitatea este un element cheie și aici LFP este astăzi cea mai bună tehnologie pe care o puteți găsi pe piață în acel compromis între autonomie și costuri”, a adăugat Picat. “Acolo aducem această a doua etapă foarte importantă a strategiei noastre în Europa”.

Președintele și directorul general al CATL, Robin Zeng, a declarat că parteneriatul “va fi un pas decisiv în călătoria ambelor părți către obiectivele de neutralitate a emisiilor de carbon”.

Conform acordului de marți, CATL va furniza inițial baterii LFP și constructorului auto franco-italian pentru vehiculele electrice din segmentele de autoturisme, crossover și SUV-uri de dimensiuni mici și medii.

De la crearea sa, la începutul anului 2021, prin fuziunea dintre Fiat Chrysler și PSA, producătorul Peugeot, a aliniat mai multe acorduri de furnizare a materialelor necesare pentru producția sa globală de vehicule electrice.

Luna trecută, Stellantis a prezentat noul Citroen e-C3, un vehicul electric low-cost, cu un preţ de pornire de 23.300 de euro, menit să concureze cu modelele electrice accesibile ale firmele auto din China.

Vehiculele electrice sunt mult mai scumpe decât cele alimentate cu motoare cu combustie internă, iar producătorii auto europeni vor să lanseze modele mai ieftine, încurajaţi de subvenţiile guvernamentale.

Maşinile electrice de oraş din Europa costă în medie aproximativ 30.000 euro. Citroen e-C3 va concura cu Dacia Spring, mașină care este asamblată în China.

Sursa foto: Stellantis

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *