Producătorul auto Stellantis şi gigantul chinez din industria bateriilor CATL au anunţat marţi planuri de 4,1 miliarde de euro (4,3 miliarde de dolari) de a construi împreună o fabrică de baterii cu fosfat de fier litiu (LFP) în Spania, transmite CNBC, citat de News.ro.
Compania mixtă în proporţii egale ar putea ajunge la o capacitate de producţie de baterii de până la 50 gigawaţi oră, în funcţie de evoluţia pieţei de vehicule electrice din Europa şi de sprijinul guvernamental necesar.
Fabrica va fi construită pe amplasamentul Stellantis din Zaragoza, în nord-estul Spaniei, şi este de aşteptat să fie în funcţiune până la sfârşitul anului 2026.
Stellantis a declarat că fabrica va spori calificativele LFP ale gigantului auto din Europa, permiţând companiei să producă autoturisme şi SUV-uri electrice cu baterii de înaltă calitate şi mai accesibile.
Acordul vine într-un moment în care producătorii de automobile din Europa se confruntă cu o furtună perfectă de provocări pe drumul către electrificarea completă, inclusiv lipsa de modele accesibile, o lansare mai lentă decât era anticipată a punctelor de încărcare şi perspectiva unor tarife ţintite în SUA.
”Această asociere importantă cu partenerul nostru CATL va aduce producţia inovatoare de baterii într-un loc de producţie care este deja lider în energie curată şi regenerabilă, contribuind la promovarea unei abordări durabile la 360 de grade”, a declarat preşedintele Stellantis, John Elkann, într-un comunicat.
Stellantis şi CATL, unul dintre cei mai mari producători de baterii din lume, au semnat un memorandum de înţelegere fără caracter obligatoriu în noiembrie anul trecut pentru furnizarea locală de celule şi module de baterii LFP pentru producţia de vehicule electrice în Europa.
”Cred că tehnologia noastră de ultimă oră a bateriei şi cunoştinţele de operare remarcabile combinate cu experienţa de zeci de ani a Stellantis în gestionarea afacerilor la nivel local în Zaragoza vor asigura o poveste de succes majoră în industrie”, a declarat Robin Zeng, CEO şi preşedinte CATL