Producătorul sud-coreean de anvelope Kumho continuă planurile de construire a unei noi fabrici în Polonia, care va fi și prima sa fabrică din Europa. Odată pusă în funcțiune, fabrica va produce până la șase milioane de anvelope pe an și va angaja aproximativ 400 de persoane, scrie Notes from Poland.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Vineri, Zona Economică Specială Wałbrzych, care acoperă mai multe provincii din sud-vestul Poloniei, a anunțat că a aprobat vânzarea unui teren în orașul Opole către Kumho Tire pentru 36 de milioane de zloți (10 milioane de dolari).

Anunțul a urmat celui făcut de Kumho la începutul acestei luni, potrivit căruia a ales Opole ca locație pentru prima sa bază de producție europeană. Compania va investi 587 de milioane de dolari (2,1 miliarde de zloți) în această unitate, care urmează să înceapă să funcționeze în august 2028.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Firma coreeană afirmă că „a evaluat mai multe țări europene”, dar în cele din urmă „a ales Opole pentru avantajele sale logistice, forța de muncă calificată, infrastructura competitivă, accesul stabil la piața europeană și stimulentele atractive oferite de guvernul polonez”.

Capacitatea inițială de producție va fi de șase milioane de anvelope pe an. Kumho afirmă însă că va realiza „extinderi etapizate, planificate în funcție de cererea pieței”.

„Piața europeană are o importanță strategică enormă în industria globală a anvelopelor”, a declarat directorul general al companiei, Il-taik Jung. „Prin stabilirea capacităților locale de producție și aprovizionare în Europa, Kumho Tire își va consolida competitivitatea pe piață, capacitatea de reacție la nivel local și atractivitatea pentru producătorii europeni de vehicule.”

Deși destinată în primul rând pieței europene, fabrica din Opole va deveni parte a unei „rețele de producție integrate” care se va extinde și în Asia și America de Nord, permițându-i să răspundă la schimbările cererii pieței, afirmă Kumho.

Polonia și-a consolidat relațiile comerciale cu Coreea de Sud în ultimii ani. În 2022, cel mai mare producător mondial de kimchi, Daesang Corporation, a ales Polonia ca locație pentru prima sa fabrică din Europa care produce celebrul preparat din legume fermentate.

Între timp, de la invazia pe scară largă a Rusiei în Ucraina, Polonia a comandat echipamente militare în valoare de miliarde de dolari din Coreea de Sud, inclusiv sute de tancuri, obuziere autopropulsate, artilerie cu rachete și avioane de luptă.

Anul trecut, WB Group, unul dintre principalii producători de arme din Polonia, a semnat un contract cu firma sud-coreeană de apărare Hanwha Aerospace pentru producerea rachetelor CGR-080 în Polonia.

Anul acesta, în șantierul naval Hyundai Heavy Industries a început construcția unui terminal plutitor de gaz natural lichefiat (GNL) comandat de Polonia, care va fi amplasat în orașul polonez Gdańsk.

Luna trecută, agenția guvernamentală sud-coreeană responsabilă cu sprijinirea creării și distribuției de conținut creativ a deschis un birou la Varșovia, care, potrivit acesteia, va funcționa ca un centru regional pentru promovarea produselor culturale coreene și colaborarea cu creatorii locali.