Producătorul de articole de lux Chanel intenţionează să deschidă mai multe magazine în China continentală, chiar dacă cumpărătorii chinezi şi-au reorientat cheltuieile pe alte pieţe, pe măsură ce şi-au reluat călătoriile, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.
“Capacitatea de extindere este importantă”, spune Leena Nair, director la această marcă de produse de lux, renumită pentru genţile sale şi parfumul No. 5. Cu prilejul unei recente vizite în China, Leena Nair a observat că tinerii cumpărători erau interesaţi de achiziţiile de articole de lux ca o investiţie financiară pe termen lung.
“China este locul unde cred că noi suntem subreprezentaţi”, a spus şi directorul financiar de la Chanel, Philippe Blondiaux, care a menţionat cele 18 buticuri ale mărcii comparativ cu rivalii care au între 40 şi 50 de magazine.
Chanel, a doua mare marcă de lux după Louis Vuitton, intenţionează să deschidă un salon privat şi un centru de reparaţii la Shanghai, în lunile următoare.
Aceste planuri fac parte dintr-un program mai amplu vizând majorarea cheltuielilor de capital până la 1,8 miliarde de dolari în acest an, de la 1,2 miliarde de dolari în 2023, în pofida faptului că mediul este unul mai dificil, după trei ani de creştere excepţională, a precizat Blondiaux.
Chanel va cheltui mai mult pentru marketing şi publicitate în 2024, însă comparativ cu situaţia de anul trecut va fi vorba de un procent din vânzări mai mic, au precizat directorii firmei, fără a oferi cifre exacte.
În 2023, veniturile Chanel au crescut cu 16% până la 19,7 miliarde de dolari, graţie unor creşteri procentuale de două cifre în Asia şi Europa, care au contracarat o încetinire semnificativă în SUA. De asemenea, firma şi-a majorat efectivele cu 14% până la peste 36.500 de angajaţi.
Analiştii de la Goldman Sachs prognozează că sectorul articolelor de lux va înregistra o creştere de 6% în acest an, un avans mai rapid, de 13%, urmând să vină din partea cumpărătorilor chinezi.