Mahle Powertrain sprijină producătorul de utilaje grele Liebherr în dezvoltarea motoarelor alimentate cu hidrogen. Mahle este furnizorul de servicii de dezvoltare al grupului și contribuie la așa-numitul sistem de aprindere pre-cameră.
Este important de știu că motoarele cu ardere H2 diferă semnificativ de acționările cu celule de combustibil. În timp ce ultima variantă este unitatea H2 clasică cu pilă de combustibil, motor electric și baterie, un motor cu hidrogen este un motor cu ardere internă care funcționează pe baza reacției oxihidrogen cu hidrogenul ca combustibil. Deși acest tip de sistem nu emite poluanți care conțin carbon, el emite concentrații mai mari de oxizi de azot.
Cooperarea dintre Liebherr și Mahle se referă la motoarele cu combustie H2. Pe parcursul parteneriatului, Mahle Powertrain și-a dezvoltat în continuare tehnologia numită Mahle Jet Ignition (MJI). Mahle spune că aprinderea pre-cameră asigură faptul că amestecul de hidrogen-aer poate fi aprins și ars sub o compresie ridicată și despre care compania spune că îl face eficient și stabil. Acest lucru ar trebui să deschidă calea pentru utilizarea hidrogenului în aplicații grele și off-road, cum ar fi excavatoare, șenile sau încărcătoare pe roți. Mahle subliniază că motoarele cu hidrogen sunt ideale pentru cicluri de încărcare ridicate cu schimbări bruște de sarcină și fac față bine căldurii, prafului și vibrațiilor. Compania spune că acest lucru ar trebui să facă din motoarele cu hidrogen o alegere excelentă pentru utilizare în aplicații grele și off-road.
Provocarea apare, conform Mahle, la prevenirea lovirii motorului și aprinderii premature fără a reduce raportul de compresie și, astfel, eficiența și puterea. Mahle spune că soluția este să funcționeze motoare cu hidrogen cu un exces mare de aer, dar acest lucru necesită reajustare în timpul aprinderii. Energia de la o bujie convențională nu este suficientă pentru a aprinde un astfel de amestec. Sistemul avansat de aprindere al companiei arde o cantitate mică dintr-un amestec inflamabil într-o precameră a cilindrului. Plasma de gaz rezultată este trecută prin mici deschideri în camera principală de ardere și, datorită conținutului său ridicat de energie, aprinde rapid și uniform amestecul principal de gaze.
Cele două companii susțin că încercările cu motoarele H966 și H964 ale Liebherr au produs rezultate „excelente” în ceea ce privește viteza de ardere, puterea și emisiile.
„Utilizarea hidrogenului ca combustibil de ardere are potențialul de a face ca multe aplicații pentru vehicule grele și off-road să fie neutre din punct de vedere climatic,” spune Peter Wieske, director de dezvoltare avansată al Mahle. „Un număr mare de studii din ultimele decenii au arătat că hidrogenul poate fi utilizat fără probleme în motoarele cu ardere internă.”
Potrivit lui Bouzid Seba, șeful de dezvoltare în cadrul Liebherr Machines experiența echipelor de ingineri Liebherr în arderea motoarelor off-road și cercetarea combustibililor alternativi a fost esențială în acest proiect. Aici, Seba subliniază abordarea deschisă a Liebherr față de toate tehnologiile, prin care compania explorează diferite metode de conversie a energiei și combustibilii care sunt cei mai potriviți acestora.
Mahle urmărește, de asemenea, diverse soluții, inclusiv pe partea de hidrogen, inclusiv dezvoltarea vehiculelor cu celule de combustibil. Chiar luna trecută, Mahle Powertrain și Bramble Energy au convenit să-și continue colaborarea pentru a dezvolta tehnologia Bramble PCBFC cu pilă de hidrogen pe măsură ce vehiculul demonstrativ de fază 1 a fost lansat în cadrul expoziției Cenex Low Carbon Vehicle.