Producătorul de medicamente Biofarm (simbol bursier BIO) a anunțat un profit net de 48,8 milioane de lei în primele șase luni din 2025, în creștere cu 16,2% comparativ cu aceeași perioadă din 2024, la venituri din vânzări de 162,9 milioane de lei, cu 15,4% mai mari.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Această cifră de afaceri este realizată în principal din vânzări de produse finite direct la principalii distribuitori farmaceutici (pentru piața internă) prin punctul de desfacere din București, str. Drumul Gura Bădicului nr. 202-232, sector 3, București sau de la depozitul MSL Logistic Services Distribution SRL, str. Rudeni, nr. 93, modul C3, Chitila, Ilfov”, scrie compamia.
În primul semestru al anului 2025, ponderea vânzărilor la export a reprezentat aproximativ 2,2% din vânzările totale nete ale Biofarm. Produsele companiei au fost exportate în 6 țări: Albania, Azerbaijan, Iordania, Malta, Republica Moldova și Ungaria.
„În ultimii ani, industria farmaceutică, dar nu numai, a avut parte de provocări multiple. De la criza sanitară provocată de pandemie, până la cea legată de creșterea costurilor la energie, materii prime, ambalaje, probleme pe lanțul de distribuție în ceea ce privește materia primă și ambalajele, precum și lipsa unor produse pentru tratamentul simptomelor de răceală și gripă. În acest context, Biofarm S.A. a înregistrat rezultate foarte bune și a reușit să asigure stocurile necesare și să contribuie la acoperirea deficitului de produse de răceală și gripă prin gestionarea eficientă a producției și distribuției”, se mai arată în raport.
Biofarm este evaluată de investitori la 865,2 milioane de lei și este controlată în proporție de 51,6% de Longshield Investment Group, în timp ce Lion Capital deține 36,75% din acțiuni. Acțiunile înregistrează o creștere de 23% de la începutul acestui an, pe tranzacții de 7,3 milioane de lei, arată datele BVB.
În primele șase luni din 2025, Biofarm și-a consolidat poziția a doua în segmentul Consumer Healthcare (CHC), după numărul de unități vândute. Evoluția vânzărilor a fost susținută de creșteri importante înregistrate de brandurile dedicate sănătății digestive, managementului durerii, tratamentului simptomatic al răcelii și gripei, precum și produselor adresate stresului și anxietății.
Compania este lider de piață volumic în categoriile de referință pentru șase dintre brandurile sale: Bixtonim, Colebil, Triferment, Extravalerianic, Carmol și Carbocit.
„Într-un context economic marcat de volatilitatea cursului valutar, creșterea costurilor pentru materiile prime și modificări legislative, precum ajustarea cotei de TVA, ne menținem angajamentul față de cercetare și dezvoltare, pilon esențial al strategiei noastre de creștere sustenabilă. Continuăm să investim în inovarea portofoliului și în identificarea de soluții terapeutice adaptate noilor realități ale pieței și nevoilor consumatorilor”, a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm.
Biofarm are două fabrici de medicamente în București și o unitate de testare și dezvoltare de produse, iar portofoliul său de peste 100 de produse acoperă cele mai importante arii terapeutice din divizia Consumer Healthcare (digestiv & metabolic, respirator & ORL, cardiovascular & circulator, sistem nervos). Inovarea constantă în dezvoltarea de produse noi reprezintă unul dintre elementele fundamentale pentru expansiunea Biofarm și consolidarea poziției sale în rândul liderilor din industria farmaceutică.