Producătorul de Oreo, Mondelez, va folosi un nou instrument de inteligență artificială generativă pentru a reduce costurile de producție a conținutului de marketing cu 30% până la 50%, spune un director executiv senior pentru Reuters.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Compania a început să dezvolte instrumentul anul trecut împreună cu compania IT Accenture și se așteaptă ca acesta să fie capabil să realizeze reclame TV scurte, gata de difuzare chiar de sezonul sărbătorilor de anul viitor și, potențial, pentru Super Bowl din 2027, a spus Jon Halvorson, vicepreședinte senior global pentru experiența consumatorilor la Mondelez.
Producătorul de ciocolată Cadbury a investit peste 40 de milioane de dolari în acest instrument, a spus Halvorson, adăugând că economiile vor crește dacă instrumentul va putea realiza videoclipuri mai complexe.
Provocată de tarife și cu bugete tot mai mici ale cumpărătorilor, Mondelez, la fel ca alte companii de bunuri de larg consum, caută să adopte inteligența artificială pentru a reduce taxele plătite agențiilor de publicitate și pentru a accelera procesul de dezvoltare și vânzare a noilor produse.
Rivali precum producătorul de macaroane cu brânză Kraft Heinz și Coca-Cola au încercat și ele să folosească AI pentru reclame. Coca-Cola, în 2024, a difuzat reclame de sărbători create cu ajutorul AI, deși persoanele generate pe calculator din acestea au fost ridiculizate de unii consumatori pentru lipsa de emoție reală. Mondelez nu include încă chipuri umane în conținutul creat cu ajutorul AI.
Compania folosește conținut generat pe rețelele sociale pentru biscuiții săi Chips Ahoy din SUA și pentru ciocolata Milka din Germania. Un videoclip Milka de opt secunde arată valuri de ciocolată care se unduiesc peste o napolitană, cu diferite fundaluri în funcție de consumatorul țintit de Mondelez.
Costul pentru realizarea animațiilor „este de ordinul sutelor de mii”, a spus Halvorson.
În SUA, Oreo va folosi instrumentul pentru paginile de produse de pe Amazon și Walmart în luna noiembrie. Mondelez intenționează să utilizeze instrumentul în lunile următoare pentru ciocolata Lacta și Oreo în Brazilia și pentru Cadbury în Marea Britanie, a spus Halvorson.
Tina Vaswani, vicepreședinte pentru digitalizare și date al companiei, a spus că oamenii vor verifica întotdeauna ceea ce produce instrumentul pentru a evita orice greșeală. Mondelez are reguli care interzic evidențierea obiceiurilor alimentare nesănătoase, a vapatului, a consumului excesiv, a limbajului manipulator emoțional și a utilizării stereotipurilor ofensatoare, potrivit unui document.

Sursa: Dreamstime