Producătorul de vinuri Purcari Wineries a avut un profit net de 98,6 milioane lei în 2023

Crama domenii viticole Purcari

Producătorul de vinuri Purcari Wineries, unul din principalii producători de vin din Europa Centrală și de Est, a anunțat că profitul net a ajuns la 98,6 milioane lei în 2023, în creștere cu 45% față de 2022, potrivit datelor publicate la Bursa de Valori București (BVB).

Potrivit companiei, veniturile la nivel de Grup au crescut cu 22% față de anul precedent, ajungând la 369,4 milioane lei. În trimestru patru din 2023 veniturile au crescut cu 14%, în timp ce Profitul net și EBITDA s-au majorat de 2,7 ori și cu 21% față de cifrele ajustate din T4’22.

În România, veniturile de la an la an s-au majorat cu 22% anul trecut față de 2022. Compania transmite că a fost o creștere puternică pentru toate brandurile pe toate canalele, Purcari fiind pe primul loc, urmat îndeaproape de Crama Ceptura, Bardar și respectiv, Bostavan.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Repere-cheie pentru performanta comerciala a Grupului Purcari in 2023:

  • Moldova: +4% an la an, vinurile premium Purcari și-au reconfirmat calitatea și atractivitatea, crescând pe toate canalele, atât ca valoare cât și volum. Prioritizarea marjelor față de volum pentru Bostavan și Bardar, majorările de preț fiind implementate gradual.
  • Polonia: rezultate similare anului precedent, în contextul unei reveniri puternice în T4, după doua trimestre consecutive slabe. Continuăm prioritizarea marjelor față de volum pentru Bostavan, presiunea pe segmentul vinului de masă continuă. Purcari a crescut cu 36%, pornind totuși de la o bază mai mică.
  • Cehia și Slovacia: continuă tendința de recuperare după un început de an slab. Prioritizarea marjelor față de volum pentru Bostavan și accent pe premiumizare. Purcari în creștere cu +52% an la an.
  • Bulgaria: Extinderea echipei comerciale, dezvoltarea relațiilor cu partenerii locali și concentrare pe produsele și canalele cu profitabilitate înaltă. Continuăm extinderea brandului Purcari pe piață.

Pentru 2024, Purcari are în vedere creșterea veniturilor totale între 16-20%, creșterea segmentului vin între 20-24% și a profitului net 14-16%.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: