Producătorul român de ambalaje Promateris anunță afaceri de 136,3 milioane de lei în trimestrul trei din 2022. Profitul, erodat de inflație și creșterile accelerate ale cheltuielilor

foto Promateris

Producătorul român de ambalaje Promateris raportează o cifră de afaceri  de 136,3 milioane de lei în primele nouă luni ale anului, cu o ușoară tendință de creștere raportat la aceeași perioadă a anului anterior.

Contextul general de piață mai puțin favorabil a fost resimțit în special la nivelul creșterii cheltuielilor operaționale, având un impact asupra EBITDA, care ajunge la 14,3 milioane lei, arată compania.

Aceasta susține că, prin natura activității sale, este expusă contextului economic global, impactul asupra rezultatelor sale devenind vizibil pe măsura propagării influențelor negative.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Creșterile accelerate ale cheltuielilor (materii prime, energie, cheltuieli de finanțare), dar și nivelul ridicat al inflației au erodat rezultatul net înregistrat în T3 2022, acesta ajungând la 3 milioane lei.

Reducerea consumului, pe fondul acumulării de stocuri, a contribuit, de asemenea, la încetinirea temporară a ritmului de creștere înregistrat în ultimii ani. Compania consideră că un impact major l-a avut și creșterea abruptă a dobânzilor, în contextul investițiilor susținute din ultimii ani pentru dezvoltarea capacității de producție. Marja EBITDA pentru T3 este de 10,5%. Compania previzionează că marja EBITDA va crește în Q2 2023 ca urmare a operaționalizării investiției de producție de bio-compound-uri în fabrica din Buftea.

„2022 a fost un an al provocărilor, ca efect al instabilității contextului macroeconomic, dar și al creșterilor rapide de costuri: materii prime, electricitate, costuri de finanțare. Cu toate aceste dificultati, ușoara tendință ascendentă a cifrei de afaceri demonstrează poziția solidă de piață și confirmă stabilitatea portofoliului de clienți ai Promateris. Ne-am concentrat eforturile în direcția eficientizării operaționale, lucru necesar după ciclul de creștere accelerată din ultimii ani. Planurile noastre de viitor includ o componentă de creștere organică, dar luăm în calcul și operațiuni de tipul M&A pentru intrarea pe piețe noi și consolidarea poziției de lider pe piețele din CEE. Vom continua investițiile în direcția dezvoltării capacității de producție de ambalaje biodegradabile și compostabile, dar avem planuri și în direcția ambalajelor din materiale reciclate (post consumer recycled). Suntem conștienți de faptul că provocările vor continua, dar în același timp credem că vor apărea și multe oportunități în piață și suntem pregătiți să le valorificăm. Suntem încrezători că investițiile planificate vor conduce la creșterea afacerii, prin atragerea de noi clienți și pătrunderea pe noi piețe, dar și la creșterea marjei EBITDA, datorită integrării pe verticală prin bio-compounding și reducerii costurilor prin recuperare, reciclare și tranziția către energie verde, a declarat Tudor Georgescu, CEO Promateris.

Promateris afirmă că în 2022 va continua să investească în dezvoltarea capacității de bioplastice pentru consolidarea poziției de lider regional, dar și în integrarea pe verticală prin dezvoltarea capacității de producție de granule bio-based.

În 2022 si 2023, compania își propune să intre pe piețe noi din regiune și să își consolideze poziția pe piețele cheie din CEE, în care activează.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: