Norofert, principalul producător de inputuri organice pentru agricultură şi furnizor de biotehnologie pentru agricultura din România, a încheiat primul semestru al anului 2024 cu o cifră de afaceri de 21,04 milioane lei, în creştere cu 4,27% faţă de aceeaşi perioadă din 2023, potrivit rezultatelor consolidate ale grupului.
“Această evoluţie reflectă capacitatea companiei de a naviga printr-un mediu dificil, în care sectorul agricol s-a confruntat cu multiple provocări, inclusiv lipsa de lichiditate şi deciziile prudente ale fermierilor de a nu investi în culturi noi”, se arată într-un comunicat al companiei, remis Agerpres..
Deşi provocările au fost semnificative, profitul net înregistrat în primul semestru al anului 2024 s-a situat la 1,85 milioane lei, în scădere faţă de aceeaşi perioadă din 2023, dar peste nivelul bugetat.
În plus, Norofert a încheiat semestrul cu o poziţie de numerar de 1,09 milioane lei, o creştere faţă de anul precedent, ceea ce indică îmbunătăţirea lichidităţii şi capacitatea companiei de a sprijini viitoarele oportunităţi de dezvoltare.
“Rămânem ferm angajaţi în investiţii strategice pentru dezvoltarea şi pentru consolidarea profitabilităţii pe termen lung. De la listarea la bursă, am investit peste 17 milioane de euro în capacităţi proprii de cercetare şi producţie în aria inputurilor şi în zona de farming agricol, precum şi în extinderea pe pieţele internaţionale. În prima partea a anului am finalizat linia de producţie din SUA şi am semnat un contract de distribuţie pentru regiunile Dakota de Sud, Dakota de Nord şi Minnesota. Recent, am anunţat intrarea pe piaţa din Brazilia. Strategia Norofert rămâne axată pe doi piloni strategici: dezvoltarea de soluţii adaptabile prin inovaţie continuă şi extinderea internaţională”, a declarat Vlad Popescu, preşedintele Consiliului de Administraţie al companiei, citat în comunicat.
Veniturile din exploatare ale Grupului au atins suma de 25,1 milioane de lei, în scădere cu aproximativ 4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
“Activitatea de farming a avut o performanţă mai slabă în prima jumătate a anului, iar veniturile din această activitate se aşteaptă să crească în semestrul doi, pe măsură ce recoltele încep să fie procesate”, explică reprezentanţii companiei.
Cheltuielile de exploatare au crescut cu aproape 5% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, la aproximativ 21 de milioane de lei, influenţate în principal de creşterea cheltuielilor cu materialele ca urmare a costurilor înregistrate cu inputurile pentru înfiinţarea culturilor.
“În condiţiile celor menţionate mai sus, rezultatul net înregistrat este de 1,8 milioane lei, în scădere cu 40% faţă de rezultatul înregistrat în primul semestru din 2023”, potrivit comunicatului.
Compania îşi propune ca în următorii trei ani să lanseze cel puţin trei noi soluţii biotehnologice, să acceseze trei noi pieţe şi să contribuie la agricultura durabilă la nivel global.
Cu un portofoliu de peste 65 de produse destinate atât agriculturii ecologice, cât şi celei convenţionale, Norofert se poziţionează ca un jucător cheie în transformarea agriculturii într-un sector mai sustenabil şi mai inovator.
Rezultatele consolidate ale grupului includ atât performanţele companiei mamă, Norofert, cât şi ale filialei Agroprod CEV, deţinută în proporţie de 100%. Agroprod CEV cultivă în regim ecologic un teren agricol de 1.000 de hectare în Zimnicea, judeţul Teleorman. În consolidare s-a luat în calcul şi 51% din rezultatele obţinute de Norofert AG LLC.
Norofert este liderul cercetării pentru agricultura regenerativă şi unul dintre cei mai mari producători de inputuri din România, fondat în anul 2000 de familia Popescu.
Din 2020, compania este listată la Bursa de Valori Bucureşti pe piaţa AeRO şi din octombrie 2021 acţiunile Norofert sunt incluse în indicele BETAeRO.